600.000.000 euro pentru trenul metropolitan București-Ilfov. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI) lansează în consultare documentaţia tehnică pentru achiziţia studiului de fezabilitate trenul urban şi metropolitan Bucureşti – Ilfov.
Potrivit unui comunicat de presă, TPBI aşteaptă din partea agenţilor economici interesaţi, până la 5 februarie 2025, propuneri privind determinarea valorii estimate a achiziţiei de servicii pentru elaborarea Studiului de fezabilitate aferent traseului Bucureşti Nord – Căciulaţi – Snagov Plajă/ Greci, precum şi pentru îmbunătăţirea cerinţelor din specificaţiile tehnice.
Primele planuri concrete despre trenul metropolitan București-Ilfov au apărut în 2021, atunci când TBPI estima că cele șase linii inițiale ar fi trebuit să fie gata în 2024. Ulterior, proiectul a fost inclus pentru a include 25 de linii, circulația urmând să se facă pe liniile deja construite.
Investiția a fost estimată la 600 de milioane de euro, bani europeni, din care 400 de milioane de euro vor fi cheltuiți pentru trenuri nepoluante și restul pentru infrastructură.
Traseul Bucureşti Nord – Căciulaţi – Snagov Plajă/ Greci (aproximativ 60 de kilometri de cale ferată) reprezintă una dintre rutele majore de deplasare pentru locuitorii din judeţele Ilfov şi Ialomiţa, deservind direct nordul Capitalei, Oraşele Chitila şi Otopeni, precum şi comunele Mogoşoaia, Corbeanca, Tunari, Baloteşti, Snagov, Gruiu, Moara Vlăsiei şi Grădiştea.
Obiectivul proiectului este acela de a identifica investiţiile necesare redeschiderii circulaţiei feroviare pe secţia Căciulaţi – Snagov (13 kilometri), modernizarea staţiilor şi punctelor de oprire existente, precum şi introducerea unor puncte de oprire/ staţii noi, amenajarea spaţiilor din zona staţiilor, în particular, şi a căii ferate, în general,
Scopul este de a creşte accesibilitatea la şi din trenuri, accesibilitatea şi atractivitatea zonelor învecinate căii ferate (modernizarea intersecţiilor dintre calea ferată şi căile de comunicaţii intersectate, modernizarea drumurilor, aleilor pietonale, instalarea de panouri fonoabsorbante, amenajarea de spaţii de recreere şi bariere verzi etc), menţionează TPBI.