BUSINESS

Acțiunile Netflix au scăzut cu 37% în ultimele 24 de ore, după ce compania a anunțat scăderea numărului de abonați

Acțiunile Netflix au scăzut cu 37 în ultimele 24 de ore după ce compania a anunțat scăderea numărului de abonați
sursă: netflix.com

Acțiunile Netflix au scăzut cu 37% în ultimele 24 de ore, după ce compania a anunțat scăderea numărului de abonați. Imediat după, gigantul de streaming a transmis că studiază posibilitatea de a oferi un tip de abonament care să cuprindă reclame, în schimbul unui tarif mai mic, şi care ar putea fi disponibil începând de anul viitor sau peste doi ani.

Abonament mai ieftin, dar cu reclame

Propunea a apărut în timpul unei intervenţii online cu investitorii, după ce Netflix a anunţat că a pierdut 200.000 de abonaţi în primul trimestru al anului 2022, perioadă în care a avut încasări nete de 1,597 miliarde de dolari, în scădere faţă de cele 1,706 de miliarde obţinute în anul precedent.

Alte platforme rivale în SUA, precum Hulu sau HBO Max, dispun de opţiuni mai ieftine de abonament în care difuzarea unui serial sau film este întreruptă pentru scurte anunţuri publicitare.

Imediat ce Netflix a anunţat că a început să piardă utilizatori, pentru prima dată în ultimul deceniu, acţiunile platformei de streaming au înregistrat miercuri o cădere de până la 26% în tranzacţiile care preced deschiderea Bursei de la New York.

Compania a explicat această pierdere prin apariţia de noi concurenţi, precum Disney şi Apple, reamintind totodată de suspendarea serviciului său în Rusia, având ca rezultat pierderea a 700.000 de clienţi din această ţară.

Inflaţia, instabilitatea politică cauzată de războiul din Ucraina şi paralizarea filmărilor din cauza impactului COVID-19 sunt alte motive invocate de Netflix pentru a justifica aceste rezultate.

Netflix a informat de asemenea că, pe lângă introducerea unei opţiuni mai ieftine şi susţinută de publicitate, va lua măsuri împotriva celor care dezvăluie şi altora parolele lor. În plus, Netflix va reduce cheltuieile pentru filme şi seriale TV, ca răspuns la diminuarea numărului de utilizatori.

Scădere cu 37% a acțiunilor Netflix

Acţiunile Netflix au scăzut cu 37% miercuri, după ce compania de streaming a anunţat marţi seara scăderea numărului de abonaţi, pentru prima dată în mai bine de 10 ani, transmite CNBC.

Rezultatele trimestriale şi perspectivele slabe au dus la un val de retrogradări ale acţiunilor Netflix, pe Wall Street, din cauza temerilor legate de potenţialul de creştere pe termen lung al companiei.

Netflix a spus că mai mulţi factori negativi îi afectează creşterea, inclusiv creşterea concurenţei şi ridicarea restricţiilor legate de pandemie.

Afacerea companiei de streaming video a beneficiat de faptul că oamenii au fost nevoiţi să stea acasă în timpul pandemiei de coronavirus și au cautat divertisment digital. Dar, în ultimele luni, oamenii au petrecut mai puţin timp pe platformele digitale, pe măsură ce vaccinurile au fost lansate şi restricţiile au fost simplificate.

Creşterea mai lentă a conexiunii în bandă largă a gospodăriilor a jucat, de asemenea, un rol în prognoza slabă a companiei.

Netflix a estimat că 100 de milioane de gospodării îşi împărtăşesc parolele de abonament cu alte familii sau prieteni. Compania, într-un efort de a stimula creşterea, a spus că ia în considerare un serviciu mai ieftin cu reclame şi a sugerat că urmează măsuri de combatere a partajării parolelor.

toma@mediaflux.ro Toma Enescu are o pasiune pentru presă, poezie și politică. Îi place să fie informat și este mereu la curent cu ce se întâmplă în spațiul ... vezi toate articolele