Revolut are 45 de milioane de utilizatori pe tot globul. În România, compania are peste 4 milioane de utilizatori în 2024, fiind a doua piață a finetech-ului, după Marea Britanie.
În prezent, tot mai multe fraude apar în cazul utilizatorilor acestei bănci, iar compania avertizează cu privire la o nouă formă de fraudă.
Mai exact, utilizatorii aplicației pot rămâne fără bani în urma unui simplu apel telefonic. Escrocii clienții și susțin că sunt reprezentanți ai companiei bancare. În cadrul apelului telefonic, utilizatorii sunt anunțați că a fost făcută o plată din contul lor la compania Amazon. Mai apoi, lor li se oferă două opțiuni.
Prima opțiune este aceea de a închide telefonul, însă sunt avertizați că vor rămâne fără bani în cont pentru a efectua plata respectivă. A doua variantă le dă posibilitatea de a rămâne în apel, având posibilitatea să ia legătura cu un reprezentat al companiei bancare
Reprezentanții Revolut au explicat că frauda autorizată este cea mai întâlnită formă de infracțiune din cadrul companiei. Mai mult, aceștia au explicat că forma escrocherie online este una dintre cele mai periculoase, mai ales cele care vizează presupuse achiziții.
„Revolut tratează cu seriozitate problema fraudelor și a protejării fondurilor clienților de scheme de înșelătorie și de escrocii digitali. Compania a investit semnificativ în sisteme de protecție anti-fraudă și în recrutarea de specialiști FinCrime, care reprezintă o treime din totalul efectivelor de angajați. Revolut dispune, de asemenea, de sisteme solide de protecție a fondurilor clienților, inclusiv bazate pe modele de inteligență artificială.
În 2023, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 475 de milioane de lire sterline, compania lucrând constant la actualizarea mecanismelor de protecție pentru a fi cu un pas înaintea escrocilor. De asemenea, compania colaborează cu autorități guvernamentale și cu alte companii de tehnologie pentru a combate fraudele și a asigura un mediu digital sigur pentru toți utilizatorii”, au explicat reprezentanții companiei bancară pentru Fanatik.ro.
Angajații companiei Revolut au publicat mai multe anunțuri pentru clienți. Se oferă noi sfaturi pentru a evita activitățile frauduloase. Primul și cel mai important pas este ca fiecare persoană să fie atentă atunci când face cumpărături online.
„Dacă aveți îndoieli, vorbiți cu noi prin chatul nostru securizat în aplicație. Să puteți fi 100% sigur că discutați cu serviciul de suport pentru clienți Revolut și nu cu un escroc. Dacă ar fi să sunăm un client, am confirma întotdeauna mai întâi prin intermediul funcției noastre de chat securizate în aplicație. Să fiți precauți pe internet! Și tratați numai cu site-uri web de încredere pentru a evita activitățile frauduloase.
Să fiți precauți atunci când faceți cumpărături online, chiar și pe site-uri/ marketplace-uri cunoscute și nu introduceți niciodată detaliile bancare sau ale cardului pe site-uri nedemne de încredere. Dacă observați o activitate frauduloasă, raportați-o imediat băncii, în chat. De asemenea, vă puteți adresa și Poliției, în cazul în care sunteți victima unei fraude. Puteți trimite o notificare și la [email protected] (sau la telefonul scurt 1911 – Directoratul Național de Securitate Cibernetică).
Împărtășim avertismente frecvente și îi educăm pe clienții noștri în mod regulat cu privire la riscurile de fraudă, inclusiv îi sfătuim să nu descarce niciodată aplicații de acces la distanță sau de a partaja coduri SMS și parole cu terțe părți, chiar și atunci când cred, în mod eronat, că vorbesc cu un reprezentant Revolut.
Îndemnăm clienții noștri să aibă grijă când efectuează orice tranzacție, să verifice cu atenție coordonatele destinatarului, să se asigure că este absolut necesar să facă acea tranzacție. Revolut nu vă va suna niciodată fără să vă confirme prin chatul nostru securizat în aplicație, ca să vă solicite informații sensibile cu privire la contul dvs. sau să vă convingă să mutați bani între conturi”, a mai transmis compania.
Popularitatea Revolut în România a crescut datorită opțiunilor de digital banking diversificate. Sunt incluse credite de nevoi personale, conturi de economii, și investiții în acțiuni și criptomonede. De asemenea, mulți români folosesc Revolut pentru transferuri internaționale rapide și pentru tranzacții de zi cu zi, crescând considerabil numărul de utilizatori care își gestionează banii prin această aplicație.