Au fost depuse 11 oferte pentru Autostrada Litoralului, lungă de 30,59 km, un contract în valoare de 4,36 miliarde lei (fără TVA). Cel care a făcut anunțul, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a dat vestea și despre emiterea autorizației de construire a tunelului Poiana, de pe Autostrada A1 Sibiu-Pitești.
”Au fost depuse 11 oferte pentru construcţia Alternativei Techirghiol (30,59 km)! Contractul, în valoare de 4,36 miliarde lei (fără TVA), prevede proiectarea şi execuţia acestui nou drum de mare viteză în termen de 48 de luni (12 luni proiectare şi 36 de luni execuţie)”, scrie Sorin Grindeanu pe Facebook.
Finanţarea contractului este asigurată prin Programul Operaţional Transport (PT) 2021-2027.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu, spune că traseul traversează următoarele U.A.T.-uri ale judeţului Constanţa: oraşele Techirghiol şi Eforie şi comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla şi 23 August şi se va desfăşura pe amplasament nou, fără a folosi porţiuni de drum existente.
Ofertele au venit de la:
Alternativa Techirghiol porneşte din nodul Cumpăna (Autostrada de Centură a Municipiului Constanţa) şi continuă până în zona localităţii 23 August.
Noul drum de mare viteză, construit la profil de autostradă, va permite evitarea în totalitate a traversării localităţilor Agigea,Techirghiol, Eforie, Tuzla şi 23 August.
”Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcţia unei legături noi şi rapide între Autostrada de Centură a Constanţei A4, din zona localităţii Cumpăna şi comuna 23 August, la intersecţia cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creşterea vitezei de călătorie”, spune Scrioşteanu.
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– un pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră (330 m);
– un pod peste DJ 391 şi Valea Cârlighioi (253,20 m);
– un pod pe DN38 (253,90 m);
– Nod rutier Cumpăna;
– Nod Rutier între Alternativa Techirghiol şi Drumul de legatură cu DN 39A;
– Nod Rutier cu DN38;
– Nod Rutier în zona localităţii 23 August;
– Nod rutier (conexiune) între Alternativa Techirghiol şi DN 39;
– patru Spaţii de servicii;
– doua parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructura necesară amplasării a minimum 8 staţii de încărcare rapidă pentru autoturismele electrice.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe pagina oficială că a fost emisă autorizația pentru construirea tunelului Poiana, de pe Autostrada A1 Sibiu-Pitești.
„A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) Este cel mai lung tunel de pe această autostradă şi va fi construit pe Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni).(…) Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM. Antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară acum lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces a instalaţiei TBM”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Tunelul este format din două galerii cu câte două benzi pe sens, respectiv galeria de pe calea 1, cu o lungime de 1.780 m (sens Sibiu – Piteşti), şi galeria de pe calea 2 cu o lungime de 1.778,11 m (sens Piteşti- Sibiu).
Conform contractului, lucrările pe Secţiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Piteşti trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027, a mai explicat ministrul.
Constructorul acestei secţiuni a fost desemnată asocierea Webuild (Astaldi) – Tancrad (Italia – România).