Ce aplicație ar urma sa ia locul TikTok-ului în SUA. Cu TikTok probabil la doar câteva zile distanță de a fi interzis în SUA, utilizatorii aplicației împing unele aplicații puțin cunoscute anterior în topul magazinelor Apple și Google. Aplicația care pare să fi beneficiat cel mai mult până acum este o aplicație chineză de social media numită „RedNote” sau Xiaohongshu, care se traduce prin „mica carte roșie”.
Aplicația de tip TikTok pentru videoclipuri scurte este în prezent pe primul loc în App Store-ul Apple și pe locul 34 în Play Store-ul Google. RedNote a câștigat popularitate, deoarece mulți creatori TikTok au început să posteze despre experiențele lor încercând aplicația chineză. Între timp, pe RedNote, o serie de creatori au distribuit videoclipuri în care le urează bun venit „refugiaților TikTok” în cadrul serviciului.
Aplicația este configurată foarte asemănător cu TikTok, cu posibilitatea de a derula vertical prin fluxuri de videoclipuri scurte în funcție de interesele dvs. O mare parte din interfața aplicației este în chineză, astfel încât navigarea poate fi puțin confuză, deși există câteva videoclipuri utile pe TikTok care explică cum să schimbați limba aplicației în engleză, potrivit engadget.ro.
Deși RedNote pare să fi apărut de nicăieri, aplicația a fost populară în China de ani de zile. CNBC raportează că aplicația veche de peste un deceniu este văzută ca o provocare pentru Douyin de la ByteDance și pentru gigantul comerțului electronic Alibaba, cu aproximativ 300 de milioane de utilizatori.
RedNote nu este singura aplicație care a fost stimulată de utilizatorii TikTok nerăbdători. O altă aplicație ByteDance, Lemon8, este, de asemenea, în trend în magazinele Apple și Google, unde se află pe locul al doilea și, respectiv, pe primul loc. În timp ce TikTok a impulsionat uneori aplicația, Lemon8 va avea probabil aceeași soartă ca TikTok dacă Curtea Supremă va da dreptate administrației Biden, ceea ce pare probabil.
O altă aplicație video denumită Flip, care se descrie ca fiind „locul în care socialul întâlnește cumpărăturile”, este, de asemenea, la modă în ambele magazine de aplicații. Aplicația, dezvoltată de Humans, Inc. cu sediul în Los Angeles, oferă videoclipuri scurte și un magazin în aplicație. În prezent, se află pe locul 14 în magazinul Google și pe locul patru în cel al Apple. Compania a fost evaluată la peste 1 miliard de dolari anul trecut, potrivit Crunchbase.
O altă aplicație care se pare că a profitat de interdicția iminentă a TikTok se numește „ReelShort”. În timp ce numele aplicației sună ca un joc de roluri Instagram și YouTube Shorts – ambele fiind clone TikTok bine stabilite – aplicația pare a fi mai puțin o clonă TikTok și mai mult o platformă de streaming în devenire. Aplicația prezintă clipuri de mici dimensiuni ale unor „filme” mai lungi, cu titluri bizare precum „Moștenitoarea și-a pus soțul pe lista neagră” și „Îndrăgostită de Alpha”. ReelShort se află pe locul șapte în App Store, pe locul doi în Google Play.
Deși este puțin probabil ca vreuna dintre aceste aplicații să rămână populară pentru mult timp, faptul că atât de multe aplicații relativ necunoscute au ajuns atât de repede în topul magazinelor de aplicații este încă un semn al cât de influenți pot fi utilizatorii și creatorii TikTok. De asemenea, acest lucru evidențiază faptul că interzicerea TikTok singură nu va reduce influența companiilor chineze de tehnologie în SUA.