Cel mai scump produs cumpărat in România de Black Friday a costat aproape 150.000 de euro. În weekendul 11-13 noiembrie, magazinele online din România au înregistrat venituri în valoare de aproape 21 milioane de euro, în creștere cu 1,5%, faţă de perioada similară din 2021.
Datele sunt furnizate de Limitless Agency, agenţia de marketing online care a analizat datele comercianților.
Cea mai mare comandă de Black Friday a fost un televizor în valoare de 148.731 euro. Comunicatul nu precizează ce magazin online a făcut vânzarea și nici despre ce model este vorba. Specialiștii în domeniu speculează că este posibil să fie vorba despre un televizor Samsung 4K MicroLED, care ajunge până la 280 de centimetri în diagonală, tehnologia fiind lansată în 2021, la un preț de 156.000 de dolari.
Este printre singurele televizoare disponbile pe piața la prețul amintit anterior, motiv care-i face pe pasionați să creadă că este modelul care a stabilit recordul de Black Friday.
Potrivit statisticii puse la dispoziție de Limitless Agency, care a analizat datele a 568 de magazine online, în cele mai intense zile ale ediţiei Black Friday 2022, magazinele online au raportat creşteri între 5% şi 10% per total vânzări.
Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) şi rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%).
“Ediţia de Black Friday de anul acesta a fost mult mai aşteptată de consumatorii finali comparativ cu ediţiile anterioare, după cum reiese din analiza noastră internă. Astfel, creşterea vânzărilor de Black Friday a fost generată de alegerea oamenilor de a economisi pe fondul inflaţiei, achiziţionând la reduceri consistente faţă de o zi obişnuită.
Spre exemplu, au fost comenzi cu până la 45 de perechi de pantofi, ceea ce este un indicator al faptului că ediţia de Black Friday de anul acesta a fost cel mai bun moment pentru ca românii să-şi îndeplinească nevoile, dar şi pentru a achiziţiona produse mai puţin accesibile la preţuri mai mult mai mici decât într-o perioadă fără promoţii”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.