Circulația prin Pasajul Unirii a fost oprită temporar. Istoria unei construcții comuniste care a fost gata în 34 de zile

spot_img

Construit în 1987, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice. Aceasta a arătat că unul dintre cele mai tranzitate pasaje subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare și are probleme la structura de rezistență, punând în pericol viața a sute de mii de oameni. Circulația prin Pasajul Unirii a fost oprită temporar azinoapte, în vederea pregătirii lucrărilor de reabilitare.

În mai puțin de două luni vor începe lucrările de reabilitare și punere în siguranță a pasajului, fapt pentru care o echipă de experți inspectează construcția în vederea stabilirii măsurilor și intervențiilor necesare consolidării.

Circulația prin Pasajul Unirii a fost oprită pentru expertiză. Construcția are probleme la structura de rezistență

Proiectarea pasajului a fost făcută de Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto (IPTANA) și construcţia a fost realizată de Ministerul Construcţiilor Industriale alături de societăţi locale.

Lucrarea a fost extrem de complexă întrucât pasajul supratraversează două magistrale de metrou, dar şi cursul râului Dâmboviţa. La pasaj au lucrat sute de oameni la foc continuu.

Însuși ministrul Construcțiilor Industriale și viceprim-ministru al Guvernului comunist, Ion C. Petre, s-a mutat pe șantier pentru a se asigura că lucrările se desfășoara conform proiectului.

Cum a fost gata în 34 de zile

Pasajul de la Unirii este cel mai lung din București, cu 900 de metri, iar din acestia, 600 sunt acoperiti. Dispune de 4 benzi de circulatie, cate doua pentru fiecare sens, aparatura de urmarire a traficului, sistem de ventilatie pentru a scapa de noxe.

Pe data de 6 iunie 1987 a avut loc inaugurarea Pasajului Piața Unirii. Presa vremii nota performanța; a fost gata la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcție.

Totuși, operațiunile pregătitoare construcției propriu-zise începuseră cu mai multe luni înainte, astfel că întreaga lucrare a durat, de fapt, 6 luni.

La 29 iunie 2009 Pasajul Unirii a intrat în renovare pentru o perioadă de aproximativ patru luni. Renovarea a presupus intervenții de ameliorare a stabilității structurii, precum și amenajări conform standardelor europene. În acest timp, circulația s-a desfășurat pe un singur sens în timpul zilei, iar noaptea pasajul a fost închis circulației publice.

 

 


spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Cele mai noi ștri
spot_img

Citește și

Cele mai noi ștri
Știri din aceeași categorie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.