Sindicatele și patronatele din Automobile Dacia și patronatul intră în procesul de negociere a unui nou contract colectiv de muncă, încercând să majoreze veniturile membrilor de sindicat. Acesta include și un program de plecări voluntare care ar putea duce la reducerea personalului cu până la 900 de angajați.
Salariații de la Automobile Dacia SA, vor încerca în următoarele săptămâni să obțină o nouă majorare a salariilor, în procesul de negociere a contractului colectiv de muncă. În prezent, salariul minim net din compania argeșeană este de 4.200 lei, iar salariul mediu ajunge la aproximativ 8.000 de lei net, potrivit Profit.ro.
Cu un an în urmă, negocierile au adus o creștere de aproximativ 140 de euro (700 de lei) a salariului brut, la care s-au adăugat alte creșteri și prime.
Creșterile pentru personalul de conducere au fost diferențiate: la nivelul șefilor din Fabricatie și Management s-a acordat o sumă fixă de 600 lei plus 1,3%, în timp ce cei din administrație (Management Tehnic și Economic) au primit 550 lei și 1,9%.
Reprezentanții salariaților susțin că obiectivul lor rămâne apărarea intereselor membrilor într-un context economic imprevizibil.
”Echipa de negociere a sindicatului intră la masa discuțiilor cu obiectivul clar de a proteja și promova interesele membrilor, într-un context economic și industrial în continuă schimbare”.
Ei promit o comunicare transparentă pe tot parcursul negocierilor.
În mod obișnuit, prima întâlnire dintre sindicate și patronat include prezentarea propunerilor ambelor părți, care sunt, de regulă, considerabil diferite. Anul trecut, sindicatele cereau o creștere de 1.000 de lei, iar conducerea oferea 500 de lei.
România are un cost mediu al forței de muncă de sub 300 de euro per vehicul, mai mic decât în Mexic, Turcia sau China, dar mai mare decât în Maroc, potrivit datelor din 2024.