Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că a fost respinsă contestația depusă de o companie chineză împotriva firmei care a câștigat licitația pentru construcția tronsonului 4 al Autostrăzii Sibiu -Pitești. Prin urmare, Drulă anunță, potrivit mediafax.ro, că poate fi semnat, deja, contractul de către CNAIR.
Decizia a fost luată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Până în prezent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere era pusă în situația de a aștepta soluționarea eventualului apel la prima decizie, prin modificările la legislația pe achiziții publice, adoptată în această vară, „este obligatorie semnarea contractului după prima decizie”, a mai afirmat Drulă.
„Dacă cei din CNAIR își fac treaba, în următoarele zile ar trebui să semneze contractul de proiectare și execuție. Șicane juridice mai pot exista, așa că este esențial ca responsabilii din CNAIR și constructorul să se miște repede”, a declarat Cătălin Drulă.
Tronsonul 4 Tîgveni – Curtea de Argeș, din Autostrada Sibiu-Pitești, are o lungime de 10 kilometri, dar are lucrări complexe printre care: un tunel de 1,3 kilometri lângă Curtea de Argeș, un nod rutier la Tîgveni, 9 poduri și 3 pasaje.
Contractul are o valoare de aproape două miliarde lei, iar tronsonul patru este, probabil, cea mai dificilă porțiune, doarece include, printre altele, un număr de 12 poduri și viaducte, dar și un tunel cu o lungime de 1,3 kilometri.
Se estimează că, în cel mai bun caz, tronsonul patru ar putea fi terminat în primăvara lui 2026.
Costul foarte ridicat al acestei lucrări de infrastructură se datorează tunelului de 1,3km ce realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeşului.