Elevii, testați prin scanarea palmelor pentru orientarea în carieră. Peste 100 de elevi de clasa a XI-a din Cluj-Napoca vor fi incluși într-un proiect pilot, în premieră în România, care prevede testarea lor prin scanarea mâinilor timp de 5 minute pentru identificarea abilităților native privind cariera lor viitoare.
Noul sistem permite realizarea profilului vocațional, altfel decât prin intermediul chestionarelor clasice interpretate de un psiholog.
În cadrul proiectului ”Încotro? Eu?”, Cluj identifică grupul țintă și eșantionul de elevi și licee. Va fi un proiect pilot care începe în luna februarie și va dura până în iunie, iar în funcție de rezultate vom vedea dacă îl extindem în anul școlar viitor.
În prima fază vor fi 100 de elevi în fiecare lună. Noul sistem îi va ajuta pe elevi să ia decizii legate de carieră.
Proiectul va începe în Cluj-Napoca, iar pentru testarea elevilor dacă sunt minori, va fi nevoie de acordul părinților.
Camelia Bakri, președintele Genesis Lions Club Cluj, partener în cadrul proiectului, a precizat că testarea se va face în cadrul Centrului de consiliere și orientare în carieră.
”Tehnologia MindMi este una nouă și avansată, bazată pe un aparat inventat de inventator român. După testarea mâinilor, elevii de clasa a XI-a vor fi testați în carieră și cu teste standardizate.
Iar atunci vor fi două tipuri de testare, una modernă și alta pe baterii de teste, iar practic oferim copiilor indeciși ce carieră să urmeze, în care ar prima abilitățile native care i-ar putea face să dezvolte competențe maxime într-o anumită carieră”, a explicat Bakri.
Andrei Galoș, reprezentantul firmei Psyhometric Systems Cluj-Napoca, a declarat la rândul său pentru Cluj 24 că sistemul este unul inovator, premiat național și internațional, fiind inventat de Dumitru Grigore.
”Este un neurostimulator, pe care elevii își pun palmele, iar ulterior sunt supuși unor impulsuri electrice de voltaj foarte mic prin care le este stimulat creierul.
Creierul răspunde înapoi, moment în care scannerul intră în modul de colectare date. Procesul se repetă până se colectează date suficiente la nivel de activitate neurodermală, iar informațiile sunt interpretate de un algoritm inventat de noi”, a explicat Galoș.
În prezent se oferă 7 tipuri de rapoarte psihologice, cele mai relevante fiind cele pentru talente și personalitate dedicate tinerilor între 6-18 ani.
”Este un instrument complementar altor instrumente folosite în psihologie. Venim cu o inovație care oferă un fel de buletin de analize”, a precizat Andrei Galoș. Adrian Opre, decanul Facultății de Psihologie a UBB, a subliniat că noua procedură trebuie să fie credibilă, iar datele colectate să consolideze viabilitatea sa.
Aparatul de testare a elevilor costă 2500 de euro plus TVA și poate fi transportat și în școli