Elon Musk a declarat vineri că platforma de social media X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, va lansa în curând două noi niveluri de abonamente premium.
„Unul este mai ieftin, cu toate funcțiile, dar fără reducere de reclame, iar celălalt este mai scump, dar nu are reclame”, a spus Musk într-o postare pe X.
Cel mai bogat om din lume, care a preluat platforma în octombrie 2022, a încercat să crească veniturile prin taxarea utilizatorilor și prin atragerea înapoi a agenților de publicitate, care au încetat să mai cumpere reclame după ce Musk a concediat majoritatea angajaților și a desființat echipele de moderare a conținutului.
Elon Musk a recunoscut că platforma a suferit o scădere a veniturilor și a dat vina pe activiști pentru că au făcut presiuni asupra agenților de publicitate.
Deși nu a oferit mai multe detalii despre planurile de abonament, un caz de test realizat de X la începutul acestei săptămâni a sugerat mai multe restricții pentru utilizatorii care nu doresc să plătească pentru serviciu.
X a început să taxeze noii utilizatori cu 1 dolar în Noua Zeelandă și în Filipine, ca un caz de testare pentru accesarea platformei.
Noii utilizatori care au renunțat să se aboneze vor putea efectua doar acțiuni de „doar citire”, cum ar fi: citirea postărilor, vizionarea de videoclipuri și urmărirea conturilor, a precizat compania pe site-ul său.
Metoda de abonare „Not A Bot” a platformei are ca scop reducerea spam-ului, a manipulării platformei și a activității bot.
Alte mari companii de tehnologie au experimentat, de asemenea, un amestec de planuri cu suport publicitar și abonament. În timp ce Youtube al Alphabet are atât planuri cu plată, cât și gratuite, susținute de reclame, planurile susținute de reclame ale Netflix sunt, de asemenea, cu plată, deși la un preț mai mic.
YouTube, care, la fel ca X, este populat de conținut de la utilizatori, împarte o parte din veniturile din abonamente cu creatorii. X, care, de asemenea, împarte o parte din veniturile din publicitate cu creatorii de conținut, nu a dezvăluit dacă creatorii de conținut vor fi plătiți în cadrul modelelor de abonament fără publicitate.
Pentru a genera venituri, Elon Musk a început să perceapă 8 dolari pe lună pentru serviciul de abonament Blue Check și a oferit reduceri companiilor pentru a-și face publicitate pe platformă.
Dar, în timp ce compania s-a confruntat cu critici din cauza moderării laxe a conținutului, agenții de publicitate nu au dorit ca reclamele lor să apară alături de conținut nepotrivit.
Săptămâna trecută, Comisia Europeană a lansat o investigație asupra X pentru a vedea dacă respectă noile norme tehnice privind conținutul ilegal și dăunător, ca urmare a răspândirii dezinformării pe platforma sa după atacul Hamas asupra Israelului.