Examenele orale revin în universități.Pentru că tot mai mulți studenți folosesc inteligența artificială pentru proiecte, referate și lucrări scrise, profesorii din universități schimbă modul de evaluare.
Examenele orale revin în prim-plan, ca soluție pentru a testa cunoștințele şi gradul de înțelegere al studenților. Cum era de aşteptat, tinerii sunt nemulţumiţi. Studenţii recunosc că folosesc inteligența artificială să îşi facă temele sau proiectele.
La facultatea de Drept și Științe Sociale din Alba Iulia mai mult de jumătate dintre examene sunt acum orale. Profesorii se plâng că unii tineri nu mai pot formula idei clare, nu mai gândesc şi învață superficial, fără să înțeleagă materia.
Și la Universitatea Tehnică din Cluj, din ce în ce mai multe cadre didactice înlocuiesc foaia şi pixul cu discuția față în față.
„Nu este nimic greșit în a le folosi pentru a ne eficientiza munca, însă acest lucru trebuie făcut cu măsură. Într-adevăr, noi vedem beneficiile examinărilor orale, în primul rând din perspectiva interacțiunilor cu studenții.” spune Irina Duma, Asistent Universitar UTCN.
Fiecare profesor universitar este liber să aleagă cum îşi va evalua studenţii.