Finala Insula Iubirii a marcat un adevărat fenomen în România. Și nu doar la televizor, ci și pe rețelele sociale unde pare că s-a mutat tot poporul iubitor de reality-show și umor, dar, mai ales, reprezentanții marilor instituții și companii. S-a râs cu lacrimi miercuri seara pe Facebook după o postare a Netflix și, ne permitem să spunem, încă se mai râde.
Cei care nu au apucat să prindă un loc printre sutele de fani Insula Iubirii la Berăria H, acolo unde s-a urmărit live ultima ediție din acest sezon, au stat cuminți în fața televizoarelor. Ei bine, emoțiile sfârșitului de sezon și a eternelor întrebări dacă Iustina și Cornel se împacă sau nu, nu ne-au dat pace să stăm liniștiți în fotolii.
Pentru că trăim mult pe rețelele sociale, nu se putea ca ultima seară pe insulă să nu fie comentată pe Facebook. Nimeni nu se aștepta ca tonul să fie dat de Netflix. Dar ceea ce a urmat a întrecut orice imaginație.
”Să nu spargi TV-ul diseară la bonfire. Mai ai filme de văzut, seriale de binge-uit și personaje de iubit”, este postarea care a produs în 21 ore peste 9.600 de comentarii. Halucinant a fost că numeroase instituții ale statului, oameni politici, influenceri și companii importante s-au întrecut în replici care mai de care mai haioase.
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a fost printre primele instituții care au reacționat: ”Oare să intervenim cu apă sau să lăsăm drama să ardă până la final?”.
Și trupa VUNK a completat drama finalei cu o melodie pe cale de apariție, mai ales că pe solistul trupei îl cheamă chiar…Cornelll!!
A răspuns imediat și pagina de Facebook a Ministerului Afacerilor Interne în același spirit de glumă: ”Lăsați televizoarele în pace! Pentru cine vrea adrenalină, facem angajări și vă arătăm cum se sparg ușile la 6 dimineața… ușile acelea care chiar merită!”.
Au intervenit în discuție, cu dorința de a ajuta imediat, Crucea Roșie Română, Greepeace România și Forțele Aeriene Române.
Inclusiv Reprezentanța Comisiei Europene în România a postat un mesaj:
”Tocmai de aceea, în UE 🇪🇺 a fost adoptată Directiva privind dreptul la reparare”.
Și BCR a fost promptă cu o ofertă: ”Noi spunem că cel mai bine este să amâni cu cel puțin 24 de ore orice decizie (cu impact financiar). Mâine poate îți vei iubi mai mult televizorul. Da, da, chiar și ăla cu mileu pe el. Pentru mai multe ponturi, inclusiv despre iubire, dați o raită pe Școala de bani”.
Ceva mai târziu a venit și reacția Guvernului, una bună de altfel:
Pagina echipei naționale a României a reacționat, așa cum ne-a obișnuit la Europene:
”Cu sau fără televizor, important e că #ÎmpreunăFacemLegea în Parlament, pentru toți copiii și tinerii din România!. Să aveți în vedere, dacă îl spargeți, că nu mai sunt foarte multe bilete la meciul cu Lituania. E primul meci acasă cu Mircea Lucescu selecționer. Și Generatia De Suflet are băieți frumoși”.
Momentul a fost speculat și de oameni politici:
Elena Lasconi: ”Televizoarele pot fi înlocuite, dar timpul nostru nu. Hai să-l folosim pentru a construi o țară care să ne reprezinte cu adevărat!”.
Ana Birchall: ”Sparge-l, că și așa mă boicotează! Vă ispitesc să semnați pentru Ana Președinte”.
Florin Ristei, Emag și Kaufland au profitat de ocazie pentru a-și promova produsele:
Cel mai bun sfat pare că a venit de la E-on pentru că televizoarele chiar ar fi putut suferi miercuri seară, după întorsăturile de situație spectaculoase din finala Insula Iubirii.
Chiar dacă s-a întâmplat mai târziu, și Mediaflux a răspuns postării cu o invitație către știrile noastre din România și întreaga lume. Bine, din Univers, ca să fie și Andrei mulțumit!
Emisiunea difuzată de Antena 1 s-a impus ca lider de audienţă atât la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 21 şi 54 de an, cât şi la nivel urban, potrivit Antenei 1, atât penultimul, cât și ultimul episod.
Antena 1 a înregistrat cu difuzarea emisiunii de marţi seara, penultimul episod, 7.4 puncte de rating şi 27.5% cotă de piaţă, urmată de Pro TV cu 6.5 puncte de rating şi 24.4% cota de piaţă.
Emisiunea Insula iubirii a fost filmată pe o insulă din Thailanda, într-un resort de lux. Timp de 21 de zile, mai multe cupluri care au vrut să-şi testeze relaţiile au trăit separat, băieţi cu băieţi şi fete cu fete, dar şi alături de ispite.