NEWS

Guvernul ia măsuri dure împotriva producătorilor care scad gramajul produselor. Anunțul premierului Ciolacu

Guvernul ia măsuri dure împotriva producătorilor care scad gramajul produselor. Anunțul premierului Ciolacu
sursa foto: Arhiva

Guvernul ia măsuri dure împotriva producătorilor care scad gramajul produselor. Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, la începutul ședinței de miercuri a Executivului, că a fost finalizat ordinul ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianţii scad gramajul produselor.

Guvernul ia măsuri dure împotriva producătorilor care scad gramajul produselor

El spune că acesta va fi publicat în Monitorul Oficial cel târziu luni. De acum, producătorii vor fi obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, iar prețul alimentului este neschimbat, în caz contrar existând sancțiuni pentru nerespectarea acestei obligații.

„Aceasta formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie! Finalizăm azi procedura de consultare la nivel european și cel târziu luni putem avea actul publicat în Monitorul Oficial: producătorii trebuie să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, iar prețul produsului este neschimbat. Și aplicăm sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a declarat miercuri Ciolacu.

Șeful guvernului acuza în luna mai că unii comercianți au redus gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari, cerând autorităților de control să intervină urgent, potrivit hotnews.ro.

El a considerat că în paralel trebuie pregătită o măsură pe modelul francez, potrivit căreia producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul dacă prețul produsului a rămas neschimbat.

„Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent, iar în paralel să pregătim o reglementare pe modelul francez – producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul dacă prețul produsului a rămas neschimbat și evident sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a declarat Ciolacu.

Ce obligații au comercianții

Astfel, comercianții vor trebui să ofere aceste informații în același câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune, pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată.

În plus, pe lângă indicarea reducerii de volum sau greutate, aceste informații vor include și modificarea prețului pe unitatea de măsură, astfel încât consumatorii să poată lua decizii de cumpărare în cunoștință de cauză.

Așadar, mesajul pe care îl vor afișa comercianții va fi „acest produs a fost modificat sub aspectul cantității chiar în condițiile existenței aceluiași preț de vânzare”.

Potrivit proiectului, măsura se aplică atât produselor alimentare, cât și celor nealimentare.

Mihnea Tălău. Redactor la MediaFlux. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în decursul ... vezi toate articolele