NEWS

Imagini spectaculoase cu ”Daniela”. Cum arată primul tunel de pe autostrada A1 | VIDEO

Imagini spectaculoase cu Daniela. Cum arată primul tunel de pe autostrada A1 | VIDEO
Sursă foto: CNAIR

CNAIR a publicat imagini cu primul tunel de pe autostrada A1 Sibiu-Pitești. Pe șantier se lucrează intens, iar lucrările sunt gata în proporție de 18%, termenul de finalizare fiind programat pentru 2027.

Daniela, primul tunel de pe autostrada A1

Chiar dacă vremea nu este favorabilă, 350 de drumari cu 140 de utilaje ai constructorului PORR (Austria) lucrează intens la începutului anului pe lotul 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, transmite CNAIR.

Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni are o lungime de aproape 10 kilometri din care lungimea tunelului de la Dealul Momaia este de 1350 de metri, iar lucrările începute în această primăvară au ajuns la 18 %.

Primul tunel care se construiește pe o autostradă în România a fost botezat ,,Daniela”.

 

,,În șantier sunt mobilizați un număr de 350 de muncitori și 140 de utilaje. Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice. Antreprenor: PORR Construct SRL; Lungime: 9,86 km.; Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție); Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: Programul Transport (PT); Stadiu actual: 18%; Termen deschidere: 2027.” a transmis CNAIR.

Lucrările în tunel au început efectiv în septembrie fiind forați primii 24 de metri. Tunelul de pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni are 1,3 kilometri și se execută cu metoda NATM din Austria (detalii aici).

Cum se va circula în tunelul Momaia

Tunelul Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

– câte 2 benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare

– iluminat public– sistem de comunicare– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.

Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).

Elena Șerban nu s-ar vedea făcând altceva decât presă. După ce a studiat Mass Media și Publicitate la SNSPA, a mers direct către televiziune în 2003. A fost, pe rând, reporter, redactor, productor ... vezi toate articolele