BUSINESS

Acord inedit între giganții tehnologici. Microsoft și Google luptă împotriva interferenței AI în alegeri

Acord inedit între giganții tehnologici. Microsoft și Google luptă împotriva interferenței AI în alegeri
Sursa foto: TRIBUNAL AISOCIETY-UNIPD.IT

Un grup de 20 de companii din domeniul tehnologiei au încheiat o colaborare pentru a împiedica conținutul înșelător generat de inteligența artificială să interfereze cu alegerile din acest an în întreaga lume.

Creșterea fulminantă a softurilor bazate pe inteligența artificială care pot crea texte, imagini și videoclipuri în câteva secunde, a sporit temerile cum că noua tehnologie ar putea fi folosită pentru a influența alegerile majore din acest an, când peste jumătate din populația lumii se va prezenta la urne.

Acord pentru a ține în frâu softurile bazate pe inteligența artificială

Printre semnatarii acordului tehnologic, care a fost anunțat la Conferința de securitate de la Munchen, se numără companii care construiesc modele generative de inteligență artificială folosite pentru a crea conținut, inclusiv OpenAI, Microsoft și Adobe deschide o nouă filă.

Printre ceilalți semnatari se numără platformele de socializare care se vor confrunta cu provocarea de a ține departe de site-urile lor conținutul dăunător, precum Meta Platforms, TikTok și X, fostul Twitter.

Acordul nu a specificat un calendar pentru îndeplinirea angajamentelor

Acordul include angajamente de a colabora pentru dezvoltarea instrumentelor de detectare a imaginilor, videoclipurilor și materialelor audio generate de inteligența artificială înșelătoare, crearea de campanii de sensibilizare a publicului pentru a educa alegătorii cu privire la conținutul înșelător și luarea de măsuri cu privire la astfel de conținut pe serviciile lor.

Tehnologia de identificare a conținutului generat de AI sau de certificare a originii acestuia ar putea include filigranarea sau încorporarea de metadate, au declarat companiile. Acordul nu a specificat un calendar pentru îndeplinirea angajamentelor sau modul în care fiecare companie le va pune în aplicare, scrie Reuters.

Inteligența artificială și campaniile electorale

„Cred că utilitatea acestui (acord) este dată de amploarea companiilor care au semnat. Este foarte bine dacă platformele individuale dezvoltă noi politici de detectare, proveniență, etichetare, filigranare și așa mai departe, dar dacă nu există un angajament mai amplu de a face acest lucru într-un mod interoperabil comun, vom rămâne blocați cu un amalgam de angajamente diferite”, a declarat Nick Clegg, președinte pentru afaceri globale la Meta Platforms.

[email protected] Toma Enescu are o pasiune pentru presă, poezie și politică. Îi place să fie informat și este mereu la curent cu ce se întâmplă în spațiul ... vezi toate articolele