OpenAI lasează săptămâna viitoare un magazin dedicat chatboților specializați, dezvoltați de proprii utilizatori. La finalul anului trecut compania anunțase că va pune la dispoziția plătitorilor un serviciu care le va permite acestora să-și construiască proprii roboți pe care să-i poată vândă ulterior.
Chatboții ar urma să fie listați pe o pagină dedicată similară cu magazinele de aplicații. Lansarea acestui magazin ar fi trebuit să aibă loc în luna noiebmrie a anului trecut. Însă, problememe de la vârful companiei au făcut ca lansarea să fie amânată.
Serviciul este disponibil doar ultilizatorilor care plătesc abonament ChatGPT Plus și companiilor care și-au achiziționat abonamente enterprise. Astfel, compania speră să pună bazele unui magazin de chatboți, iar comisioanele de administrare să-i genereze venituri pe modelul folosti de giganții Google și Apple pentru aplicații și jocuri.
OpenAI, cu sediul în San Francisco, a anunțat pe 6 noiembrie, în cadrul primei sale conferințe pentru dezvoltatori, că utilizatorii pot începe să construiască versiuni personalizate ale ChatGPT fără a fi nevoie să învețe programare. Mișcarea ar putea ajuta startup-ul de inteligență artificială să învingă concurența pe o piață din ce în ce mai aglomerată.
OpenAI a declarat că intenționa anterior să lanseze magazinul în decembrie, înainte de modificarea calendarului său. Pe 17 noiembrie, directorii companiei l-au demis pe Altman, motivând că acesta nu a fost „în mod constant sincer” cu consiliul de administrație al OpenAI, „împiedicând capacitatea acestuia de a-și exercita responsabilitățile”, potrivit Bloomberg.
Decizia a declanșat un vârtej de cinci zile în cadrul companiei, inclusiv schimbări în rolurile executive și aproape toți angajații au semnat o scrisoare în care spuneau că ar putea demisiona dacă Altman nu va fi reangajat. Altman a revenit oficial în funcția de director general al companiei de inteligență artificială, împreună cu un consiliu de administrație remaniat.