Legea RCA privind polița de o asigurare auto obligatorie primește luni, 25 martie, un vot final în Senat. Astfel, amânarea măsurilor ce trebuiau să intre până acum în vigoare va lua sfârșit chiar de astăzi. Șoferii vor plăti chiar și sancțiuni de 10.000 de lei, iar polița pe o lună dispare.
UPDATE: Păgubiții RCA nu vor mai putea primi în avans de la asigurători decât maxim 400 de euro pentru reparațiile în regie proprie a mașinilor avariate, potrivit unui amendament la legea RCA adoptat luni în Senat.
„Ne interesează ca daunele să fie reparate în service-uri autorizate, nu în spatele blocului, și al doilea aspect este ca sumele plătite de asigurători pentru reparații să fie fiscalizate”, a declarat senatorul PSD Daniel Zamfir, inițiatorul acestei modificări.
Mai mult, va fi posibilă și plata în rate sau în regime de franșiză a polițelor de asigurare auto obligatorie (RCA).
Amânarea legii RCA se încheie, luni, 25 martie, odată cu votul final în Parlament, iar șoferii îşi vor putea asigura vehiculele doar pe 3, 6 sau 12 luni. De asemenea, cei care nu îşi reînoiesc poliţa obligatorie în termen de 30 de zile de la expirare vor achita tarife mai mari.
Mai mult, amenzile se majorează de cinci ori pentru cei prinși fără RCA, adică de la 2.000 de lei cat este in prezent, ajung la 10.000 de lei.

Legea introduce asigurarea obligatorie pentru trotinetele şi bicicletele electrice. Propunerile vin din partea ASF şi sunt intens contestate de reprezentanții transportatorilor care spun că modificările vor duce la scumpirea polițelor cu până la 40% şi nu vin deloc în ajutorul asiguraților.
Deja, în Romania, dintre cele peste 10 milioane de autoturisme înmatriculate, doar 6,3 milioane au si o poliță RCA valabila. În plus, în ultimul an și jumătate, RCA-ul s-a scumpit cu până la 20%, în funcție de capacitatea cilindrică a autoturismului. Astăzi, în plenul Senatului se finalizează votul asupra legii RCA, ce aduce cu sine modificări semnificative pentru șoferi.
În prezent, în România, din cele peste zece milioane de autoturisme înmatriculate, doar 6,3 milioane sunt însoțite de o poliță RCA valabilă.
Unele dintre propunerile inițiate de ASF sunt puternic contestate de către reprezentanții transportatorilor, care afirmă că modificările vor conduce la creșterea costului polițelor cu până la 40%. Dar asta fără a aduce vreun beneficiu real asiguraților.
În adiție, în ultimele 18 luni, prețurile RCA-ului au crescut cu până la 20%. Acestea au variat mai ales în funcție de capacitatea cilindrică a autovehiculului. De asemenea, în perioada următoare, ar putea fi posibil să achiziționăm polițe în regime de franșiză, conform noului proiect de lege a RCA aflat la vot în Senat.
Mai exact, atunci când selectăm această opțiune la achiziționarea asigurării obligatorii, vom beneficia de o reducere din partea asiguratorului, estimată în jur de 10%, conform Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).
Cu toate acestea, alegând sistemul de franșiză și beneficiind de reducerea în prețul poliței RCA, vom fi ulterior obligați să plătim o sumă suplimentară în caz de accident.