NEWS

Lovitură pentru PepsiCo. Lanțul de retail Carrefour a făcut anunțul

Lovitură pentru PepsiCo. Lanțul de retail Carrefour a făcut anunțul
sursa foto: PepsiCo

În cea mai recentă luptă pentru prețuri între retaileri și giganții mondiali din domeniul alimentar, francezii de la Carrefour si-a anunțat clienții că nu va mai vinde produsele PepsiCo, precum Pepsi, chipsurile Lay’s și 7up, deoarece au devenit prea scumpe.

„Nu mai vindem această marcă din cauza creșterii inacceptabile a prețurilor”

Începând de joi, rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour din Franța vor fi însoțite de o notă pe care scrie „Nu mai vindem această marcă din cauza creșterii inacceptabile a prețurilor”, a declarat un purtător de cuvânt al retailerului francez.

Compania americană PepsiCo a declarat în octombrie că a planificat creșteri „modeste” ale prețurilor în acest an, deoarece cererea s-a menținut în pofida creșterilor, ceea ce a determinat-o să își majoreze prognoza de profit pentru 2023 pentru a treia oară consecutiv.

În ultimul an, retailerii de produse alimentare din mai multe țări, printre care Germania și Belgia, au anunțat că au oprit comenzile de la firmele de bunuri de consum din cauza creșterilor de prețuri, o tactică în cadrul negocierilor de prețuri care au devenit mai tensionate din cauza inflației, potrivit Reuters.

Lovitură pentru PepsiCo

Nu este clar dacă produsele PepsiCo aflate deja pe rafturile Carrefour vor fi retrase, a spus purtătorul de cuvânt, adăugând că nu poate împiedica cumpărătorii să le cumpere pe cele expuse.

Afișele vor fi amplasate doar în magazinele Carrefour din Franța, a spus purtătorul de cuvânt, confirmând rapoartele presei locale.

Carrefour a fost unul dintre cei mai activi retaileri care au provocat marile companii de produse de consum și alimentare în privința prețurilor.

Anul trecut, a demarat o campanie de „micșorare”, prin care a aplicat avertismente pe produsele care s-au micșorat, dar care costă mai mult. Joi, purtătorul de cuvânt nu a putut confirma imediat dacă acest lucru se mai întâmplă.

În eforturile sale de a reduce inflația, guvernul francez a cerut comercianților cu amănuntul și furnizorilor să încheie negocierile anuale privind prețurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei.

O lectură preliminară a biroului de statistică INSEE a arătat joi că prețurile de consum din Franța au crescut cu 4,1% în decembrie, de la un an la altul, inflația anuală a alimentelor încetinind la 7,1% de la 7,7% în luna precedentă.

Ministrul francez de finanțe a amenințat anterior că va recupera ceea ce el a descris ca fiind profituri „nejustificate” de la companiile din sectorul alimentar cu taxe speciale, dacă acestea nu vor transfera costurile lor mai mici către consumatorii care se luptă deja cu facturile ridicate la energie.

Mihnea Tălău. Redactor la MediaFlux. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în decursul ... vezi toate articolele