Vechea lege a taximetriei, care datează din anul 2003, se pregătește să sufere modificări semnificative, în urma unei propuneri legislative care, se pare, a trecut tacit de Senat, arată Avocatnet.ro.
Propunerea privind modificarea legii taximetriei nu a fost dezbătută și votată în termenul legal, deși acesta fusese prelungit anterior. Aceste modificări sunt menite să aducă beneficii atât șoferilor și companiilor de taximetrie, cât și pasagerilor, cu privire la tarife, acordarea licențelor, accesul la benzile speciale pentru transportul în comun și gestionarea serviciilor de către operatori.
Una dintre modificările-cheie propuse vizează tarifele pentru serviciile de taxi. Potrivit acesteia, tariful de pornire, înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei, nu ar putea fi mai mare decât dublul tarifului de distanță exprimat în lei pe kilometru.
De asemenea, se prevede stabilirea unui tarif de noapte, care poate fi majorat cu maximum 50% față de cel de zi, iar pentru deplasările în afara localității, tariful poate fi mărit cu 50% față de cel de zi sau cel de noapte, scrie avocatnet.ro.
Propunerea permite primăriilor să organizeze servicii de taxi în localitățile unde nu există transportatori autorizați. Acest lucru se poate face doar cu autovehiculele deținute de primărie, cu condiția obținerii unei licențe speciale de la Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Transport (ANRSC). De asemenea, se va permite utilizarea mașinilor deținute de companiile de taxi în baza unor contracte de închiriere sau comodat.
Taxiurile vor avea în continuare acces la benzile speciale destinate transportului în comun, cu excepția cazurilor în care circulația mijloacelor de transport în comun este grav perturbată.
Propunerea va permite subcontractarea serviciilor de taxi doar către persoane fizice autorizate, nu și către alte firme.
Procedura de atribuire a licențelor se va modifica, introducându-se noi criterii de punctare bazate pe efortul investițional al transportatorului și modul de deținere a mașinilor. Solicitanții care își constituie parcul auto cu un efort financiar mai mic vor primi un punctaj inferior celor care și-au constituit parcul prin contracte de leasing sau cumpărare.
Totuși, pentru ca prevederile să devină lege, propunerea trebuie adoptată la Camera Deputaților, promulgată de președintele țării și publicată în Monitorul Oficial.