Negocieri dure între Renault şi Nissan Motor pentru revizuirea parteneriatului. Partajarea tehnologiei a devenit mărul discordiei, fiind considerat un subiect dificil în discuțiile între cele două companii auto pentru revizuirea parteneriatului lor vechi de zeci de ANI, au declarat pentru Reuters surse interne.
Producătorii de automobile francezi şi japonezi au declarat în această lună că discută despre viitorul alianţei lor, inclusiv despre Nissan, care ar putea investi într-o divizie pentru vehicule electrice care va fi desprinsă de Renault.
Aceste discuţii au inclus luarea în considerare a vânzării de către Renault a unei părţi din participaţia sa de aproximativ 43% la Nissan, a relatat anterior Reuters, o mişcare care ar pune perechea pe picior de egalitate şi ar marca o schimbare semnificativă într-o alianţă fondată în 1999 şi condusă mult timp de fostul directorm, acum fugar, Carlos Ghosn.
Partajarea proprietăţii intelectuale a devenit punctul central al acestor discuţii, au spus cele două persoane, refuzând să fie identificate, deoarece informaţiile nu sunt publice. Pentru producătorul francez de automobile, o ”repornire” înseamnă că relaţia trebuie să fie mai mult decât financiară, a spus una dintre persoane.
”Ceea ce contează este ce aduce Nissan sub formă de proprietate intelectuală, ingineri şi proiecte comune, a spus persoana.
Cu Nissan deţinând doar 15% din Renault – şi fără drepturi de vot – dominaţia franceză a alianţei a fost mult timp un punct de dispută. Mulţi directori de la producătorul auto japonez văd relaţia ca fiind dezechilibrată, mai ales în ceea ce priveşte dezvoltarea.
Preocuparea Nissan se concentrează pe partajarea tehnologiei viitoare, inclusiv a bateriilor cu stare solidă pentru vehiculele electrice pe care le dezvoltă în prezent, a spus a doua persoană. Partajarea tehnologiei vechi este mai puţin îngrijorătoare, a spus persoana.
Renault îşi separă afacerea de vehicule electrice, cu numele de cod ”Ampere”, de producţia de vehicule de motoare cu ardere internă, cu nume de cod ”Horse”, în timp ce întreaga industrie să îndreaptă către elecgtrificare, în frunte cu rivalul american Tesla.
Nissan şi Renault au refuzat să comenteze.
Guvernul Franţei, care deţine o participaţie de aproximativ 15% din Renault, doreşte ca producătorul auto să îşi păstreze avantajele industriale şi tehnologice, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire. În urma comentariilor sale, Ministerul japonez al Comerţului a întrebat Nissan despre poziţia sa, a spus una dintre persoane.