ARSVOM au dat sâmbătă, 06 aprilie, mai multe detalii despre nava de intervenție rapidă răsturnată lângă Tuzla și detonată în cursul de ieri de către autorități. Sunetul exploziei a provocat spaimă printre localnici, care au sunat la 112.
Ancheta a demarat oficial pe 3 aprilie, când tehnicienii SRI au ajuns în orașul port, Constanța. Dana cu numărlul 78 a portului a fost evacuată în momentul în care autoritățile au venit să preia cazul.
„Această șalupă avea forma unei ambarcațiuni civile. Ambarcaţiunea era răsturnată, prezenta forma, culoarea distinctă unei ambarcaţiuni civile, culoarea portocalie. Ambarcaţiunea a fost remorcată (de la Tuzla) către Portul Constanţa, deoarece reprezenta un pericol real pentru siguranţa navigaţiei în zonă. Orice obiect plutitor pe mare este un pericol pentru traficul naval”, a transmis ofițerul maritim, Tiberiu Lazăr.
Întrebat despre dispozitivele care păreau a fi explozie, Lazăr a precizat că inițial nu s-a considerat că pe ambarcațiunea respectivă ar fi montate astfel de dispozitive. După, cum am precizat dana 78 a portului Constanța a fost evacuată în momentul în care autoritățile au preluat ancheta.
„Colegii mei care au ajuns, în colaborare cu Garda de Coastă, au remorcat această ambarcaţiune către Portul Constanţa. A stat aici din data de 3 aprilie până pe data de 4 aprilie când a fost remorcată din port. A fost dusă tot de ARSVOM prin nava Sar Artemis, în colaborare cu Garda de Coastă şi ANR”, a continuat Tiberiu Lazăr.
Ministerul Apărării Naționale (MApN) a precizat vineri că vasul de căutare -salvare Artemis din flota Agenției Române de Savlare a Vieții Omenești pe Mare a transportat cu o seară înainte spre zona de siguranță a poligonului de trageri aeriene de la Capul Midia, o ambarcațiune de mici dimensiuni care ar fi aparținut marinei ucrainene.
Barca respectivă a fost reperată langă Tuzla de o echipă de pescari care a alertat Centrul Maritim de Coordaonare. Ulterior, pe 05 aprilie, MApN a anunțat că specialiști din cadrul ministerului investighează ambarcațiunea răsturnată în apropiere de Tuzla. Ipoteza luată în calcul e specialiști a fost că, de fapt, ambarcațiunea ar fi fost un „vehicul marin fără pilot”, potrivit Libertatea.