NEWS

O bancă cu două milioane de clienți poate lua bani din cont fără notificare. Condiții pentru această decizie

O bancă cu două milioane de clienți poate lua bani din cont fără notificare. Condiții pentru această decizie
Bani card Sursă foto: Pexels

Din 31 decembrie 2025, clienții unei mari bănci din România se pot trezi că li s-au luat bani din cont fără notificare prealabilă. Acest lucru este inclus în noile Condiții Generale Bancare pentru persoanele fizice, în anumite condiții.

Se iau bani din cont fără notificare

BRD își modifică unele reguli, conferindu-și astfel drepul de a retrage bani din conturile clienților, fără să ceară permisiunea acestora. Acest drept este inclus în noile Condiții Generale Bancare pentru persoanele fizice, care vor intra în vigoare în ultima zi a anului.

Conform noilor condiții stabilite de bancă, aceasta va avea dreptul de a retrage sau bloca sume din conturile clienților fără acordul și fără notificarea prealabilă a acestora, în situații legate de erori, plăți greșite sau suspiciuni de fraudă.

BRD și-a notificat deja clienții în acest sens. Conform notificării transmise de bancă, articolul 2.20 din secțiunea ”Conturi și servicii de plată” a fost actualizat astfel încât BRD poate acționa direct în trei cazuri.

Condiții pentru această decizie

  • Dacă BRD înregistrează greșit o sumă în contul unui client, de exemplu o plată dublă sau o tranzacție executată eronat, banca își rezervă dreptul de a corecta automat soldul contului, fără a cere acordul clientului.
  • Dacă un client primește bani dintr-o eroare a băncii plătitorului, BRD poate retrage suma și o poate returna expeditorului, la solicitarea oficială a instituției respective. Operațiunea se va face fără notificarea beneficiarului inițial.
  • În situațiile în care există fraude sau suspiciuni de fraudă semnalate prin canale bancare oficiale, BRD poate bloca sumele suspecte, contul sau instrumentele de plată asociate (carduri, aplicații online), până la clarificarea cazului. Banca precizează că, în aceste situații, nu datorează despăgubiri clientului și este considerată autorizată pentru acțiunile respective prin noile Condiții Generale Bancare.

Clienții care nu acceptă modificările pot solicita încetarea contractului cu această bancă până la 30 decembrie 2025, printr-o cerere scrisă depusă într-o unitate BRD sau transmisă prin poștă, cu confirmare de primire. În lipsa unei notificări, modificările din Condiții Generale Bancare vor fi considerate acceptate automat, notează adevarul.

În aceeași notificare, BRD a reamintit că depozitele constituite la bancă sunt garantate prin Schema de Garantare a Depozitelor în Sistemul Bancar, potrivit Legii nr. 311/2015, în limita plafonului stabilit de lege.

Noile condiții pot fi consultate de clienți pe site-ul oficial al BRD sau în oricare dintre unități.

BRD face parte din Grupul Société Générale, care are 126.000 de angajați în 65 de țări și 25 de milioane de clienți în întreaga lume

Elena Șerban nu s-ar vedea făcând altceva decât presă. După ce a studiat Mass Media și Publicitate la SNSPA, a mers direct către televiziune în 2003. A fost, pe rând, reporter, redactor, productor ... vezi toate articolele