România va trimite propunerile de modificare pentru Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) până pe 30 aprilie, dată considerată „orientativă” de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). O schimbare din PNNR vizează direct pensiile, potrivit celor mai recente informații obținute de presă.
Printre propunerile înaintate către Comisia Europeană se numără eliminarea plafonului de 9,4% din PIB pentru pensii și înlocuirea proiectului magistralei de metrou Gara de Nord – Filaret cu magistrala de metrou spre aeroportul Otopeni, se arată într-un comunicat publicat sâmbătă de MIPE.
Guvernul Ciucă propune eliminarea procentului de 9,4% din PIB pentru pensii „și înlocuirea cu includerea unei reguli de indexare care să fie în conformitate cu obiectivele de stabilitate financiară a cheltuielilor cu pensiile, ca procent din PIB”.
De asemenea, proiectul liniei de Metrou 4 (M4 Bucureşti: secţiunea Gara de Nord – Filaret (6 staţii pe o lungime 5,2 km) va fi înlocuit cu linia de Metrou 6 (M6 Bucureşti: secţiunea 1 Mai – Tokyo, (6 staţii, pe o lungime 6,6 km).
„Propunerile vizează fie modificarea indicatorilor cantitativi aferenţi ţintelor, fie solicitarea de fonduri suplimentare pentru a acoperi necesarul de finanţare ca urmare a creşterii preţurilor”, se arată în comunicatul MIPE. România beneficiază de o alocare de 29,18 miliarde de euro prin intermediul PNRR.
România beneficiază de o alocare de 29,18 miliarde de euro prin intermediul PNRR.
„Guvernul a mandatat MIPE să efectueze propuneri către reprezentanții Comisiei Europene pentru a identifica cea mai bună opțiune. În acest sens, cele două părți sunt într-un dialog constructiv permanent, iar propunerea finală avansată de România va veni inclusiv în funcție de recomandările primite din partea CE. Până prezent nu este definitivată o listă finală în acest sens”, precizează ministerul investițiilor europene.