Parcul auto din România crește anual. Datele statistice indică faptul că, la finalul lunii decembrie peste 8 milioane de autoturisme apăreau înmatriculate în țara noastră, cu aproximativ 200.000 mai multe decât în 2022.
Doar 43% dintre acestea sunt noi. Este cerere și pentru mașinile electrice, însă clienții sunt încă reticenți pentru acest segment din cauza eficienței autoturismelor electrice și a autonomiei bateriei.
Parcările din Capitală sunt pline de mașini echipate cu propulsoare termice, mașinile electrice sunt destul de rare, chiar dacă vânzările pe acest sector a crescut cu peste 50% în 2023. Numărul turismelor electrice este surclasat de vehiculele cu motoare diesel sau benzină.
Un alt motiv pentru care clienții români se feresc de automobilele electrice ține de infrastructura slab dezvoltată. De exemplu, la un număr de 42.000 de vehicule electrice sunt 5.000 de astfel de puncte de încărcare. Acest aspect este consemnat și de Ana Bancu, dealer auto. Aceasta precizează că românii preferă mașinile second hand.
„Cererea pe modelele eco, atât electrice cât și hibrid s-a redus considerabil. În opinia mea și din cauza infrastructurii slabe din România. Cele mai solicitate motorizări au rămas hibridele, datorită consumului și versatilității acestora. Românii rămân fideli mașinilor second hand”, a declarat dealerul auto Ana Bancu, pentru Digi 24.
Puterea de cumpărare a clienților români este un alt factor care influențează calitatea și numărul de mașini din parcul auto. Oamenii nu ar spune nu unei motorizări electrice, însă costurile mult prea mari sunt un adevărat impediment.
În termeni comparativi, flota de mașini a țării are o vechime de 16 ani, în timp ce la nivelul Uniunii Europene, vechimea este de 12 ani. Raportul mașini noi-turisme second hand este de 1/4. Dealerii auto nu se așteaptă ca vânzările să crească în perioada următoare, dimpotriva, estimează că piața auto va stagna.
Progamele Rabla, Rabla+ și clasic sunt ca o gură de aer atât pentru comercianți cât și pentru români.În privința numărului de mașini electrice înmatriculate în 2023, experții au evidențiat că doat una din nouă mașini a fost electrică, potrivit Digi 24.