NEWS

Peste 730 de zboruri de pe Aeroportul Otopeni din Bucureşti au înregistrat întârzieri în ultima săptămână. 18 curse au fost anulate

Peste 730 de zboruri de pe Aeroportul Otopeni din Bucureşti au înregistrat întârzieri în ultima săptămână. 18 curse au fost anulate
sursa foto: Arhiva

Peste 730 de zboruri de pe Aeroportul Otopeni din Bucureşti au înregistrat întârzieri în ultima săptămână, conform ultimelor informații oficiale. Mai mult, 18 curse au fost anulate. Campioana la întârzieri este Wizz Air.

Peste 730 de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au înregistrat întârzieri mai mari de 30 de minute în ultima săptămână

Peste 730 de zboruri operate de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au înregistrat întârzieri mai mari de 30 de minute în ultima săptămână, cele mai multe fiind ale companiei Wizzair, respectiv 176 de zboruri. De asemenea, 18 urse au fost anulate de către companiile aeriene, însă oficialii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) anunţă că cifrele sunt în scădere faţă de perioada anterioară.

”În intervalul 7-13 iulie 2022, pe Aeroportul Henri Coandă, un număr de 731 de zboruri (aterizări şi decolări) au înregistrat întârzieri mai mari de 30 minute, cu 226 (24%) mai puţine decât în săptămâna anterioară. Numărul întârzierilor corespunde, în general, cotei de piaţă a companiilor aeriene pe AIHCB, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (176 de zboruri), Tarom (142 de curse), Ryanair (125), şi Blue Air (94 de zboruri)”, a transmis, joi, CNAB, într-un comunicat de presă.

Sursa citată a precizat că, în acelaşi interval de referinţă, doar 18 curse au fost anulate de către companiile aeriene faţă de 56 în săptămâna anterioară.

În intervalul 7-13 iulie, pe AIHCB au fost operate 2323 de zboruri.

Blue Air a primit cea mai mare amendă din istoria ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat Blue Air cu suma de două milioane de euro pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 – 30 aprilie 2022, şi obligă compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate, potrivit unui comunicat de presă al instituţiei.

„În urma sesizărilor depuse de consumatori şi ca urmare a reacţiilor din media Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acţiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA. Mai exact, în perioada 30.04.2021 – 30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăţi în valoare totală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, precizează ANPC.

toma@mediaflux.ro Toma Enescu are o pasiune pentru presă, poezie și politică. Îi place să fie informat și este mereu la curent cu ce se întâmplă în spațiul ... vezi toate articolele