Podurile din București, pericol pentru populație.Sunt cele mai mari poduri din București, dar și cele mai periculoase, de ceva timp. În pasajele Obor, Lujerului și Băneasa, din cauza infiltrațiilor, curge apa din tavan ca de la robinet.
O analiză făcută anul trecut arată că toate au grad maxim de risc de colaps, însă reparațiile nu au început încă. Primăria spune că are nevoie de bani de la Guvern.
Mii de oameni trec zilnic cu mașini pe sub sau pe deasupra pasajului Obor fără să știe pericolul la care se expun. Apa curge ca la robinet, iar infiltrațiile au distrus o parte din pereții interiori. În plus, tavanul este și el măcinat. Anul trecut, pasajul Obor a fost încadrat în clasa maximă de risc din cauza problemelor grave de rezistență, scrie observatornews.ro.
„Apa este cel mai mare duşman al construcţiilor. Este afectată structura de rezistenţă dacă acea apă pătrunde pe armătură. Ne jucăm cu focul”, a explicat Ionuţ Ciurea, director Pro Infrastructura.
„Noi, împreună cu secţia noastră, pentru că nu am avut o altă variantă pentru a întreprinde măsurile necesare, mergem și verificăm periodic starea lor și îndepărtam acele plăci care se desprind”, a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Bucăţi cad si din alte două poduri: podul Băneasa şi pasajul Lujerului, ambele încadrate tot în clasa 5 din 5 de risc.
Ultima analiză arată că pasajul Lujerului are probleme mari la structura de rezistenţă aşa că în fiecare zi cad bucăţi din el. Chiar dacă pe acolo trec în fiecare dimineaţă zeci de mii de maşini dar şi tramvaie, până acum Primăria Capitalei nu a instituit nicio restricţie de trafic, mai scrie sursa citată.
Reprezentantii primăriei spun că ar vrea din primăvară să înceapă reparațiile la Lujerului, Obor și Băneasa, doar că sunt prea scumpe pentru bugetul local.
„Costurile sunt destul de ridicate. Doar la Obor, Lujerului și Băneasa însumează aproximativ 450 de milioane de lei. Vă daţi seama că pentru bugetul Administrației Străzilor e ceva foarte mult. Aici clar este necesar ajutorul Guvernului pentru a sprijini cumva Primăria Capitalei. Undeva la 2 ani de zile cu siguranţă vor dura aceste lucrări”, a spus Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Alte 15 poduri şi pasaje din Bucureşti au gradul 4 de risc, adică au nevoie de reparaţii.