Ford Motor se aşteaptă ca prețul mașinilor electrice să scadă cu peste 5% anul acesta şi anul viitor, în condiţiile creşterii stocurilor la dealeri.
Astfel, presiunile competitive vor afecta dominaţia Tesla pe piaţa vehiculelor electrice (EV), transmit Bloomberg şi Reuters, citate de news.ro.
„Ei au avut piaţa pentru ei, au avut un start semnificativ. Şi acum se confruntă cu presiuni mult mai extinse”, a afirmat luni Jim Farley, directorul general al Ford, referindu-se la Tesla.
Acesta a anunţat că firma intenţionează să majoreze cheltuielile cu marketingul pentru maşini echipate cu motoare pe combustie, ca răspuns la scăderea preţurilor. Producătorul auto depinde de modelele alimentate pe benzină, cum ar fi camioneta F-Series şi SUV-ul Bronco, pentru a finanţa planul de 50 de miliarde de dolari pentru expansiunea vehiculelor electrice.
Ford estimează costuri totale cu şapte miliarde de dolari mai ridicate decât ale competitorilor săi. Până la finalul anului, capacitatea globală a Ford de a produce vehicule electrice ar urma să ajungă la 600.000 de unităţi.
Ford a reafirmat că se aşteaptă în acest an la un profit operaţional ajustat între 9 şi 11 miliarde de dolari. Cifra include o pierdere anticipată de 3 miliarde de dolari la divizia de vehicule electrice, Model e. Producătorul auto american are trei divizii: Ford Model e (vehicule electrice), Ford Blue (vehicule pe combustie) şi Ford Pro (vehicule comerciale şi servicii).
Directorul financiar al VW spune că prețurile în creștere ale materialelor bateriilor înseamnă că va fi 2025 înainte ca unele vehicule electrice să obțină aceleași marje de profit ca și ICE.
Directorul financiar al Grupului Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat că creșterea costurilor materialelor bateriilor înseamnă că va fi 2025 înainte ca producătorul auto să obțină aceleași marje de profit pe vehiculele electrice ca și pe modelele cu ardere.
„O mare parte din paritatea marjei depinde de materiile prime”, a declarat Antlitz la conferința Reuters Automotive Europe. Când VW și-a lansat noua strategie de electrificare în iulie 2021, a spus că se așteaptă să atingă paritatea în marjă între motorul cu ardere și vehiculele electrice „în următorii doi până la trei ani”.
Acum, a spus Antlitz, costurile în creștere ale materialelor înseamnă că obiectivul de rentabilitate depinde de VW care își produce propriile baterii.
„Nu am renunțat la subiectul parității marjei”, a spus Antlitz. În „2025 și ulterior planificăm paritatea marjei”, în special cu modelele care folosesc propriile baterii VW.