Un grup de 16 companii aeriene europene au convenit joi să ramburseze banii pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate în timpul pandemiei COVID-19. Acești s-au angajat să furnizeze informații mai bune despre drepturile pasagerilor în viitor.
După discuții cu Comisia Europeană, 16 companii aeriene au fost de acord să informeze mai bine călătorii când companiile ar anula zborurile și să ofere vouchere doar atunci când pasagerii aleg această opțiune.
Printre companiile aeriene care s-au angajat în acest demers se numără Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP și Wizz Air, printre altele.
„În faza incipientă a pandemiei, unele companii aeriene au oferit vouchere pasagerilor”, a declarat într-un comunicat Didier Reynders, comisarul european pentru justiție. „Au acționat împotriva normelor UE de protecție a consumatorilor. Acest lucru a fost inacceptabil”, a spus el.
Autoritățile naționale din fiecare stat membru al UE sunt responsabile pentru aplicarea legilor UE privind protecția consumatorilor. Legislația UE, Regulamentul privind cooperarea în materie de protecție a consumatorilor, a creat o rețea de autorități de aplicare a statului pentru a se coordona cu privire la astfel de probleme.
Comisia UE a declarat că aceasta a fost cea mai mare acțiune de cooperare în domeniul protecției consumatorilor din istoria rețelei CPC și prima acțiune care a avut la bază o alertă din partea Comisiei.
„Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei”, a declarat Monique Goyens, directorul general al Organizației Europene a Consumatorilor CEUC, care a condus plângerea către UE în iulie 2020, într-o declarație prin e-mail.