Sunt probleme la motoarele avioanelor Wizz Air. Compania a confirmat că 3% dintre motoarele flotei sale merg la verificări la producător, pentru posibile „fisuri microscopice”.
Wizz Air, operatorul low-cost cu sediul în Ungaria, are avioane ale căror motoare au probleme.
În urmă cu o lună, printr-o informare transmisă presei din România prin reprezentanții companiei, cei de la Wizz Air spuneau că mai multe zboruri vor fi afectate, iar cursele vor fi reprogramate, după ce unele motoare ale unor aeronave au fost rechemate pentru verificări de către producător. La acea dată, compania aeriană cu sediul la Budapesta nu a dorit să dea cifre suplimentare, la solicitarea Gândul privind numărul motoarelor sau al curselor afectate.
La acel moment se știa că măsura afectează operațiunile companiei și a altor operatori din mai multe state, după cum a scris presa internațională în ultimele două zile, iar numărul motoarelor care ar urma să fie inspectate, din cauza unor presupuse fisuri microscopice, până la finalul aglomeratului sezonul estival actual este peste 100, dar cifra este de peste 10 ori mai mare anul viitor, la nivel global, după cum scriau jurnaliștii străini.
Reprezentanții Wizz Air au transmis, pentru Gândul, precizări suplimentare actualizate cu privire la situația motoarelor rechemate la verificări.
Este vorba de o măsură care nu este într-adevăr imputabilă operatorului, notează sursa citată, aceasta fiind determinată de decizia producătorului american Pratt & Whitney – deținută de gigantul RTX, noul nume al companiei Raytheon Tehnologies Company – care fabrică motoarele aflate pe cele mai multe avioane din flota Wizz Air, decizie care afectează mai multe companii aviatice la nivel global.
„Putem confirma că verificările în avans ale motoarelor PW1100G-JM vor afecta 12 din cele peste 400 de motoare care alcătuiesc flota Wizz Air”, au transmis reprezentanții Wizz Air la solicitarea Gândul.
Compania anunță că încă evaluează impactul pe care îl va avea a doua etapă a verificărilor anunțate de producător.
„Lucrăm îndeaproape cu Pratt & Whitney pentru a evalua și a atenua impactul potențial al celui de-al doilea val de inspecții obligatorii ale motoarelor care urmează să fie efectuate în următoarele 9-12 luni și vom emite actualizări, dacă acest lucru va fi necesar”, au transmis reprezentanții Wizz Air.
Operatorul aerian low-cost Wizz Air a anunțat, recent că de la finalul lunii viitoare va renunța la una dintre cele șapte baze de operare din România, pentru a-și optimiza rețeaua de zbor.
La începutul lunii august autoritățile române au sesizat Agenția Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei privind neregulile observate la operatorul aviatic low-cost Wizz Air.
Notificarea a venit pe fondul unui val de nemulțumiri privind curse amânate sau anulate ale companiei din ultimele luni și în contextul în care oficialii din aviație sau din domeniul protecției consumatorilor nu pot declanșa verificări sau aplica sancțiuni, conform legii, dat fiind că operatorul nu are sediul sau un reprezentant în România.
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a precizat, într-o declarație pentru Gândul, că instituția pe care o conduce nu poate amenda operatorii cu sedii din alte țări și, mai mult, proiectul legislativ care ar urma să permită Autorității să aplice sancțiuni tocmai a fost blocat în Parlament de USR.