Sunt probleme de câteva zile la platforma informatică a asigurărilor în sănătate. Pentru aceasta medicii nu pot introduce datele în sistem, iar CNAS a anunțat că până rezolvă problemele tehnice, datele vor fi introduse în modul offline al aplicației.
Nu este prima dată când această aplicație destinată medicilor are probleme de funcționare. Dacă anul trecut aplicația era intens folosită pentru anunțarea consultațiilor generate de pandemia Covid, acum două persoane au fost anunțate decedate de această aplicație și trebuie să dovedească de fapt că sunt în viață.
Potrivit unui comunicat de presă al CNAS, în ultimele trei zile, platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi care au fost investigate şi s-au luat măsuri pentru remedierea lor.
„Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situaţie. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS, citat în comunicat.
Potrivit sursei citate, disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanţă PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei.
„Din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare”, se arată în comunicat.
Reprezentanţii CNAS menţionează că sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente „învechite”.
Conform acestora, a fost iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
„Pe termen scurt, până la remedierea situaţiei, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluţii punctuale la problemele sesizate de furnizori (…). Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu îşi pot desfăşura activitatea în modul online, vor introduce serviciile acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere”, susţine aceeaşi sursă.