NEWS

Reguli privind dosarul de pensie. Informații importante pentru pensionari

Reguli privind dosarul de pensie. Informații importante pentru pensionari
Foto: arhivă online

Casa Națională de Pensii a publicat o serie de reguli privind dosarul de pensie. Astfel, seniorii trebuie să știe o serie de informații atunci când își depun toate documentele, dar și atunci când sunt nevoiți să își mute domiciliul.

Reguli privind dosarul de pensie

Dosarul de pensie se depune de cetățeni la Casa de Pensie la care este arondat. În același timp, dacă se mută dintr-un județ în altul sau dintr-un sectorul al Capitalei în altul, există o întreagă procedură pe care trebuie să o urmeze.

Pensionarul trebuie să se adreseze casei judeţene de pensii care deține dosarul de pensie cu:

·  o cerere în vederea transferării drepturilor de pensie în alt judeţ;

·  o copie a actului de identitate din care să rezulte noua adresă.

În situaţia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează acest dosar în evidenţele sale are obligaţia să verifice dosarul administrativ, venit prin transfer, să valideze punctajul mediu anual şi să comunice la  plată pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului în cauza.

Aşadar, casa destinatară va proceda la verificarea dosarului venit prin transfer, va emite și va comunica decizia de pensie, precum și transmiterea către sistemul central de plăți a modalității de plată prin bancă, începând cu luna de plată comunicată de casa expeditoare.

Casa Națională de Pensii precizează că plata drepturilor de pensie se va efectua de către casa expeditoare pentru o perioadă de încă 3 (trei) luni calendaristice prin mandate poștale cu dungă albastră, la noua adresă de domiciliu a pensionarului.

Verificarea este necesară pentru a nu se introduce, eventual, în baza de date informatizată a casei teritoriale de pensii informaţii eronate care ar putea să afecteze, pe termen lung, drepturile de pensie ale celui venit prin transfer.

Mutarea în București

În situația schimbării domiciliului dintr-un sector în altul, în cadrul municipiului București, dosarul de pensie nu se transferă la casa locală de pensii din raza noului domiciliu.

Dosarul de pensie rămâne în custodia casei locale de pensii din raza vechiului domiciliu, însă plata pensiei prin poștă și transmiterea taloanelor de pensie se va face la noua adresă de domiciliu.

În aceasta situatie, cererea privind plata drepturilor de pensie la noua adresă și o copie a noii cărti de identitate se depun la casa de pensii care deține dosarul de pensie.

Elena Șerban nu s-ar vedea făcând altceva decât presă. După ce a studiat Mass Media și Publicitate la SNSPA, a mers direct către televiziune în 2003. A fost, pe rând, reporter, redactor, productor ... vezi toate articolele