Acte necesare buletin 2023. Regulile privind obținerea actelor de identitate se modifică. Vezi ce acte sunt necesare. Mai multe reguli privind obținerea actelor de identitate simple sau electronice vor fi modificate în curând. Românii nu vor mai fi nevoiți să meargă cu atât de multe documente la Direcțiile Generale pentru Evidența Persoanelor.
Prin Ordonanța de Guvern 12/2023 se vor face o serie de modificări asupra OUG nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.
În același document se mai precizează că sistemul DGEP va putea fi conectat și cu altele. Unul dintre acestea ar putea să fie cel al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Acest lucru va permite preluarea automată a mai multor informații în legătură cu cetățenii, iar românii nu vor mai trebuie să prezinte toate documentele care sunt acum necesare pentru obținerea actului de identitate.
Cetățenii nu vor mai fi obligați să prezinte certificatele de stare civilă după ce emiterea de cărți electronice de identitate va fi extinsă la nivel național. În cazul celor care dețin o proprietate, informațiile referitoare la adresa unde urmează să stabilească domiciliul sau reședința urmează să fie preluate prin interoperabilizare din sistemul informatic gestionat de ANCPI.
Guvernul a mai avut o veste bună pentru români. În aceeași ordonanță s-a stabilit ca cetățenii să nu își mai schimbe buletinul atunci când își schimbă domiciliul. Această prevedere este valabilă doar în cazul celor care au un act de identitate electronic. Acest lucru înseamnă că românii vor pierde mai puțin timp la autorități.
Executivul a decis să fie stabilit un mecanism prin care sistemele de evidență ale Direcțiilor Generale pentru Evidența Persoanelor (DGEP) să fie conectate cu Sistemul Național Informatic pentru Evidența Persoanelor și Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă.