Un grup de antreprenori din domeniul tehnologiei creează rețeaua socială care vrea să scoată miliardarii din controlul social media. Mișcarea tehnologică „Free our Feeds” dorește să strângă bani pentru a construi o rețea descentralizată care să nu aibă nicio influență din partea giganților din industrie.
Un grup de antreprenori din domeniul tehnologiei încearcă să strângă 30 de milioane de dolari (28,7 milioane de euro) în următorii trei ani pentru a construi un ecosistem de social media independent de controlul miliardarilor.
Campania „Free Our Feeds” dorește să creeze o rețea de aplicații în jurul protocolului AT, tehnologia open-source din spatele aplicației de social media Bluesky, care permite utilizatorilor să migreze fără probleme între conturi.
Potrivit lui Marc Faddoul, unul dintre cei nouă consilieri tehnici ai Free Our Feeds, protocolul AT permite, de asemenea, utilizatorilor să aibă „control deplin asupra locului în care datele lor sunt localizate și găzduite” și să aleagă dintr-o serie de algoritmi diferiți pe care ar dori să îi vadă pe fluxurile lor.
Bluesky a apărut ca o alternativă la platforma X, denumită anterior Twitter, care a fost achiziționată de miliardarul Elon Musk în 2022.
Lansată public pentru prima dată în februarie 2024, Bluesky a acumulat peste 23 de milioane de utilizatori până la sfârșitul anului, potrivit celui mai recent raport al companiei.
În prezent, doar Bluesky operează pe protocolul AT, ceea ce, potrivit lui Faddoul, ar putea duce la un „monopol de facto”.
„Este un moment oportun pentru a face acest lucru, deoarece există… o mare transformare viitoare în peisajul social media”, a declarat Faddoul, conform Euronews.
Grupul dorește să strângă imediat 4 milioane de dolari (3,8 milioane de euro) și să îi investească într-o nouă fundație non-profit independentă care va dezvolta ecosistemul.
Printre ceilalți consilieri tehnici ai inițiativei se numără foști directori de la Mozilla, Social Web Foundation și alte organizații nonprofit.
Până acum, inițiativa Free Our Feeds a strâns peste 67 000 de dolari (64 150 de euro) în donații online.