BUSINESS

Reuters: SUA avertizează operatorii străini că ar putea utiliza avioane Boeing 737 cu control suspect al cârmei

Reuters SUA avertizează operatorii străini că ar putea utiliza avioane Boeing 737 cu control suspect al cârmei
sursa foto: Boeing

National Transportation Safety Board din SUA a declarat luni că mai mult de 40 de operatori străini de avioane Boeing 737 ar putea utiliza avioane cu componente ale cârmei care ar putea prezenta riscuri de siguranță, transmite Reuters.

NTSB a emis joi recomandări urgente de siguranță cu privire la posibilitatea blocării sistemului de control al cârmei pe unele avioane Boeing 737, după un incident din februarie în care a fost implicat un zbor United Airlines.

Reuters: SUA avertizează operatorii străini că ar putea utiliza avioane Boeing 737 cu control suspect al cârmei

NTSB a dezvăluit, de asemenea, luni, că a aflat că doi operatori străini au suferit incidente similare în 2019, implicând actuatoare de ghidare a rulării, arată Reuters.

„Suntem îngrijorați de posibilitatea ca alte companii aeriene să nu fie conștiente de prezența acestor actuatoare pe avioanele lor 737”, a declarat președintele NTSB, Jennifer Homendy, într-o scrisoare adresată administratorului Federal Aviation Administration, Mike Whitaker.

Problema este cel mai recent eșec pentru Boeing, care s-a confruntat cu o serie de întrebări legate de siguranță după o urgență în aer în ianuarie, implicând un nou Alaska Airlines (ALK.N), deschide o filă nouă 737 MAX 9 căruia îi lipseau patru șuruburi cheie.

NTSB investighează un incident petrecut în februarie, în care pedalele de cârmă ale unui 737 MAX 8 al United au fost „blocate” în poziția neutră în timpul unei aterizări la Newark. Cei 161 de pasageri și membri ai echipajului nu au fost răniți. Acțiunile Boeing au scăzut luni cu 2,7%.

NTSB a declarat joi că nu mai există niciun avion 737 care să zboare cu companiile aeriene americane cu actuatoarele afectate, care au fost instalate pe unele avioane 737 MAX și 737 NG de generație anterioară care includeau un sistem de aterizare opțional.

NTSB a declarat că 271 de piese afectate pot fi instalate, deschide fila nouă pe aeronave în serviciu operate de cel puțin 40 de transportatori aerieni străini și 16 pot fi încă instalate pe aeronave înregistrate în SUA, iar până la 75 pot fi utilizate în instalarea pe piața secundară.

NTSB și FAA nu au identificat transportatorii care ar putea utiliza piesele

Homendy, care a vorbit cu Whitaker despre această problemă săptămâna trecută, s-a declarat îngrijorată că FAA „nu a luat această problemă mai în serios până când nu am emis raportul nostru de recomandare urgentă privind siguranța”.

FAA a declarat că ia în serios recomandările NTSB și că a fost programată să efectueze teste suplimentare pe simulator în octombrie.

O comisie de revizuire a acțiunilor corective a FAA s-a reunit vineri, iar agenția a declarat că se mișcă rapid pentru a convoca o convorbire cu autoritățile aviației civile afectate pentru a se asigura că au informațiile de care au nevoie, inclusiv orice acțiuni recomandate.

United a declarat săptămâna trecută că piesele de control ale cârmei în cauză au fost utilizate în doar nouă dintre aeronavele sale 737 construite inițial pentru alte companii aeriene și că toate componentele au fost îndepărtate la începutul acestui an.

Luni, NTSB a criticat Boeing pentru că nu a informat United că avioanele 737 pe care le-a primit erau echipate cu actuatoare „conectate mecanic la sistemul de control al cârmei” și și-a exprimat îngrijorarea că alte companii aeriene nu știau de prezența lor.

„Este posibil ca echipajele de zbor să nu știe la ce să se aștepte în cazul în care actuatorul de ghidare a derulării cedează la altitudine joasă sau în timpul aterizării”, a declarat NTSB, calificând defecțiunea drept «inacceptabilă».

Boeing a refuzat să comenteze

Boeing, care a refuzat să comenteze luni, a declarat săptămâna trecută că a informat operatorii 737 afectați de o „potențială condiție cu actuatorul de ghidare a rotirii cârmei” în august.
Un purtător de cuvânt al companiei japoneze All Nippon Airways (9202.T), care operează 39 de avioane Boeing 737-NG, a declarat marți că „din motive de precauție, ne aflăm în faza de pregătire pentru îndepărtarea pieselor semnalate de NTSB”, adăugând că nu a avut niciun impact asupra operațiunilor sale.

Se evaluează câte dintre avioanele sale sunt afectate, a spus persoana.

Japan Airlines, care operează 62 de avioane Boeing 737-800, a declarat că niciunul dintre avioanele sale 737 nu utilizează piesele afectate, potrivit unui purtător de cuvânt.

[email protected] - Claudiu Popa este jurnalist, fotograf și țăran în timpul liber. Cochetează cu presa încă din liceu, când a scris la ziarele Informația Prahovei sau Actualitatea Prahoveană. ... vezi toate articolele
Parteneri
18 oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale după o piesă de operă cu sex live și sânge
18 oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale după o piesă de operă cu sex...
Satul de poveste din România în care locuiau cei mai tari tăietori de lemne. I se spunea Valea Ungurului, dar aici s-au așezat slovacii. Ei fac sarmale din cartofi și pălincă din cireșe amare
Satul de poveste din România în care locuiau cei mai tari tăietori de lemne. I...
VIDEO MrBeast, cel mai faimos YouTuber din lume, a petrecut 7 zile la Salina Turda şi a explorat locul alături de alţi YouTuberi. Videoclipul a strâns milioane de vizualizări în câteva ore
VIDEO MrBeast, cel mai faimos YouTuber din lume, a petrecut 7 zile la Salina Turda...
Cine deține, de fapt, farmacia Bebe Tei, una dintre cele mai căutate din țară. E mereu coadă în magazin și lumea se înghesuie datorită prețurilor bune. Frații Pavăl, oamenii din spatele imperiului Dedeman, au și ei acțiuni
Cine deține, de fapt, farmacia Bebe Tei, una dintre cele mai căutate din țară. E...
România va avea o iarnă ca-n poveşti, vortex polar peste toată Europa. Când cad primii fulgi în Bucureşti
România va avea o iarnă ca-n poveşti, vortex polar peste toată Europa. Când cad primii...
Animalul pe care românii știu cum să-l crească, dar de care nu se bucură mai deloc. E prea scump pentru buzunarele noastre și ajunge pe mesele bogaților. S-a dat liber la export anul acesta și fermierii sunt sfătuiți să vândă cu banii jos
Animalul pe care românii știu cum să-l crească, dar de care nu se bucură mai...
A murit unul dintre cei mai controversaţi oameni de afaceri români. A lăsat în urmă întrebări fără răspuns legate de unde au ajuns 500 mil. de euro după falimentul de răsunet
A murit unul dintre cei mai controversaţi oameni de afaceri români. A lăsat în urmă...
Cine este românca ce a creat de la zero în ţara noastră o afacere de 2 miliarde de euro şi care are peste 8.000 de angajaţi şi 900 de unităţi
Cine este românca ce a creat de la zero în ţara noastră o afacere de...
Adevărul despre vinul pe care îl cumpărăm. De fapt...
Adevărul despre vinul pe care îl cumpărăm. De fapt...
Ora de iarnă 2024. Nu se mai dă ceasul înapoi? Verdictul sosit acum de la UE
Ora de iarnă 2024. Nu se mai dă ceasul înapoi? Verdictul sosit acum de la...
Vești pentru pensionarii uitați la recalculare. Termenul limită, stabilit
Vești pentru pensionarii uitați la recalculare. Termenul limită, stabilit
Alertă de securitate emisă de Ambasada SUA în România: ameninţări care ar putea viza o sinagogă, un templu sau o moschee / Reacţiile MAI şi SRI
Alertă de securitate emisă de Ambasada SUA în România: ameninţări care ar putea viza o...
Avertisment apocaliptic de la Bill Gates: Dacă vom reuşi cumva să evităm încă un mare război, lumea va fi lovită de o nouă pandemie
Avertisment apocaliptic de la Bill Gates: Dacă vom reuşi cumva să evităm încă un mare...
Cum a ajuns un mic magazin deschis acum 30 de ani în Piteşti să devină astăzi un imperiu evaluat la peste 400 de milioane de euro
Cum a ajuns un mic magazin deschis acum 30 de ani în Piteşti să devină...
Regele Charles, dispus să se retragă. Anunțul e pregătit
Regele Charles, dispus să se retragă. Anunțul e pregătit
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau...
Unificarea României cu Republica Moldova: între vis și realitate politică
Unificarea României cu Republica Moldova: între vis și realitate politică
Diana Șoșoacă, slabă, îmbrăcată elegant! Imaginile pe care le-ai ratat! FOTO
Diana Șoșoacă, slabă, îmbrăcată elegant! Imaginile pe care le-ai ratat! FOTO