National Transportation Safety Board din SUA a declarat luni că mai mult de 40 de operatori străini de avioane Boeing 737 ar putea utiliza avioane cu componente ale cârmei care ar putea prezenta riscuri de siguranță, transmite Reuters.
NTSB a emis joi recomandări urgente de siguranță cu privire la posibilitatea blocării sistemului de control al cârmei pe unele avioane Boeing 737, după un incident din februarie în care a fost implicat un zbor United Airlines.
NTSB a dezvăluit, de asemenea, luni, că a aflat că doi operatori străini au suferit incidente similare în 2019, implicând actuatoare de ghidare a rulării, arată Reuters.
„Suntem îngrijorați de posibilitatea ca alte companii aeriene să nu fie conștiente de prezența acestor actuatoare pe avioanele lor 737”, a declarat președintele NTSB, Jennifer Homendy, într-o scrisoare adresată administratorului Federal Aviation Administration, Mike Whitaker.
Problema este cel mai recent eșec pentru Boeing, care s-a confruntat cu o serie de întrebări legate de siguranță după o urgență în aer în ianuarie, implicând un nou Alaska Airlines (ALK.N), deschide o filă nouă 737 MAX 9 căruia îi lipseau patru șuruburi cheie.
NTSB investighează un incident petrecut în februarie, în care pedalele de cârmă ale unui 737 MAX 8 al United au fost „blocate” în poziția neutră în timpul unei aterizări la Newark. Cei 161 de pasageri și membri ai echipajului nu au fost răniți. Acțiunile Boeing au scăzut luni cu 2,7%.
NTSB a declarat joi că nu mai există niciun avion 737 care să zboare cu companiile aeriene americane cu actuatoarele afectate, care au fost instalate pe unele avioane 737 MAX și 737 NG de generație anterioară care includeau un sistem de aterizare opțional.
NTSB a declarat că 271 de piese afectate pot fi instalate, deschide fila nouă pe aeronave în serviciu operate de cel puțin 40 de transportatori aerieni străini și 16 pot fi încă instalate pe aeronave înregistrate în SUA, iar până la 75 pot fi utilizate în instalarea pe piața secundară.
Homendy, care a vorbit cu Whitaker despre această problemă săptămâna trecută, s-a declarat îngrijorată că FAA „nu a luat această problemă mai în serios până când nu am emis raportul nostru de recomandare urgentă privind siguranța”.
FAA a declarat că ia în serios recomandările NTSB și că a fost programată să efectueze teste suplimentare pe simulator în octombrie.
O comisie de revizuire a acțiunilor corective a FAA s-a reunit vineri, iar agenția a declarat că se mișcă rapid pentru a convoca o convorbire cu autoritățile aviației civile afectate pentru a se asigura că au informațiile de care au nevoie, inclusiv orice acțiuni recomandate.
United a declarat săptămâna trecută că piesele de control ale cârmei în cauză au fost utilizate în doar nouă dintre aeronavele sale 737 construite inițial pentru alte companii aeriene și că toate componentele au fost îndepărtate la începutul acestui an.
Luni, NTSB a criticat Boeing pentru că nu a informat United că avioanele 737 pe care le-a primit erau echipate cu actuatoare „conectate mecanic la sistemul de control al cârmei” și și-a exprimat îngrijorarea că alte companii aeriene nu știau de prezența lor.
„Este posibil ca echipajele de zbor să nu știe la ce să se aștepte în cazul în care actuatorul de ghidare a derulării cedează la altitudine joasă sau în timpul aterizării”, a declarat NTSB, calificând defecțiunea drept «inacceptabilă».
Boeing, care a refuzat să comenteze luni, a declarat săptămâna trecută că a informat operatorii 737 afectați de o „potențială condiție cu actuatorul de ghidare a rotirii cârmei” în august.
Un purtător de cuvânt al companiei japoneze All Nippon Airways (9202.T), care operează 39 de avioane Boeing 737-NG, a declarat marți că „din motive de precauție, ne aflăm în faza de pregătire pentru îndepărtarea pieselor semnalate de NTSB”, adăugând că nu a avut niciun impact asupra operațiunilor sale.
Se evaluează câte dintre avioanele sale sunt afectate, a spus persoana.
Japan Airlines, care operează 62 de avioane Boeing 737-800, a declarat că niciunul dintre avioanele sale 737 nu utilizează piesele afectate, potrivit unui purtător de cuvânt.