NEWS

Români care munceau în construcții în Europa s-au întors acasă. Sunt angajați să termine autostrada care trece peste munți

Români care munceau în construcții în Europa s-au întors acasă. Sunt angajați să termine autostrada care trece peste munți
Lucrări autostradă Foto: CNAIR

Români care munceau în construcții în Europa s-au întors acasă. Constructorul italian WeBuild face progrese pe șantierul Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), aducând 108 utilaje și 480 de muncitori, inclusiv români întorși din Diaspora, potrivit Profit.ro.

Autostrada Sibiu – Pitești Secțiunea Pitești-Curtea de Argeș, cu o lungime de 30,35 km, se apropie de finalizare.

Constructorul execută ultimele lucrări înainte de deschiderea circulației pe tronsonul de 14,65 km dintre nodul rutier Băiculești și Curtea de Argeș, programată pentru sfârșitul lunii viitoare.

Români care munceau în construcții în Europa s-au întors acasă. 300 de angajați pentru cel mai dificil sector

Anul trecut, a fost deja deschisă circulația pe aproximativ jumătate din această secțiune, între Bascov și nodul rutier Băiculești.

Din mai 2025, se estimează că va fi posibilă circulația pe autostradă de la Curtea de Argeș la București, pe o distanță de aproximativ 140 km.

Progresul pe Secțiunea 3 Pe secțiunea 3 a A1, care include cel mai dificil și important tronson de autostradă din România, sunt mobilizați 300 de muncitori și peste 80 de utilaje. Acest număr urmează să crească odată cu deschiderea de noi puncte de lucru.

Antreprenorul acestui lot de 37,4 km, are de executat:

  • 53 de structuri;
  • Un ecoduct;
  • Un tunel cu 2 galerii, fiecare de 1,78 km lungime.

Materiale necesare pentru acest lot:

  • Peste 100.000 tone de oțel beton;
  • Peste 1 milion m³ de beton;
  • Manipularea a peste 9 milioane m³ de pământ și agregate.
  • Lucrări în desfășurare

În ianuarie au început lucrările pe șantierul Cornetu-Tigveni. Obiectivul este finalizarea până la 1 Decembrie 2028, marcând 110 ani de la Marea Unire.

Progresul actual include:

Finalizarea lucrărilor pregătitoare pentru portalurile tunelului;

Realizarea principalelor organizări de șantier;

Începerea lucrărilor la tunelul Poiana;

Realizarea platformelor de foraj pentru primele 3 viaducte.

Detalii despre Tunelul Poiana

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat: „A fost emisă Autorizația de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Pitești (A1) Este cel mai lung tunel de pe această autostradă și va fi construit pe Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni).(…) Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM. Antreprenorul italian este mobilizat în șantier și desfășoară acum lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces a instalației TBM.”

Tunelul Poiana va avea:

Două galerii cu câte două benzi pe sens;

Galeria pe calea 1: 1.780 m (sens Sibiu – Pitești);

Galeria pe calea 2: 1.778,11 m (sens Pitești- Sibiu).

Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) trebuie finalizate până în noiembrie 2027, conform contractului. Constructorul este asocierea Webuild (Astaldi) – Tancrad (Italia – România). Autostrada Sibiu-Pitești, parte din Coridorul 4 Pan-european, va avea o lungime totală de 122,11 km, conectând Portul Constanța cu Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.

malina@mediaflux.ro Absolventă de Drept, dar atrasă iremediabil de jurnalism. Un drum lung, greu, dar întotdeauna frumos, fie că a fost vorba de jurnalism ... vezi toate articolele