Este oficial și fără drept de apel. Românii vor beneficia de despăgubiri de la furnizorul de telefonie mobilă, în cazul în care întâmpină probleme la schimbarea furnizorului de telefonie sau internet.
Conform legii 198/2022, furnizorul are obligația să facă toate demersurile necesare care să facă posibilă portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet să se facă în maximum o zi lucrătoare. Același act normativ prevede că furnizorii care nu se achită de obligație trebuie să plătească celor afectați despăgubiri.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a hotărât prin Decizia nr. 72/2023 acordarea unor despăgubiri pentru abonații ale căror drepturi au fost încălcate, pentru fiecare zi de calcul, în valoare de:
– 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament, pentru serviciile de comunicații electronice furnizate la puncte mobile;
– 5 lei pentru fiecare cartelă preplătită;
– 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament, pentru serviciile de comunicații electronice furnizate la puncte fixe.
Dacă beneficiarul unui contract are mai mult de 50 de numere, cuantumul zilnic al despăgubirilor nu poate depăși suma de 250 de lei. Prin acordul expres al părților contractante, se pot stabili valori mai mari ale acestui plafon.
În termen de cel mult 30 de zile de la data primirii unei cereri de despăgubire, furnizorul va trebui să transmită solicitantului dacă acesta are sau nu dreptul să primească despăgubiri, iar despăgubirile vor trebui acordate în cel mult 60 de zile de la data la care furnizorul a primit cererea de despăgubire a abonatului îndreptățit, dacă nu a stabilit în contractul încheiat cu abonatul acordarea lor eșalonată. Perioada de eșalonare nu poate fi mai mare de un an.
Despăgubirile pot fi acordate sub formă de reducere sau sub formă de credit, în cazul serviciilor cu plata în avans, conform avocatnet.ro.