NEWS

„Scandalul magiunului” a ajuns pe masa Guvernului. Ministrul Agriculturii anunță măsuri împotriva lanțurilor de retail

Scandalul magiunului a ajuns pe masa Guvernului. Ministrul Agriculturii anunță măsuri împotriva lanțurilor de retail
sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat recent că i-au fost puse în atenție mai multe situații în care produsele românești au fost scoase de la comercializare de retailerii mari. Ministrul a mai precizat că aceste probleme au fost în mare parte rezolvate. 

Magiunul de Topoloveni și înghețata de Teleorman se numără printre produsele pe care marile lanțuri de magazine le-au eliminat de pe rafturi. Pentru a soluționa această problemă, ministrul Agriculturii se va întâlni săptămâna viitoare cu reprezentanții magazinelor de retail.

Ministrul Agriculturii intervine în scandalul „magiunului”

„Magiunul de Topoloveni, bineînţeles, a fost băgat în lista produselor cu adaos comercial plafonat (…) pentru că magiunul de Topoloveni pleca cu 9 lei de la procesator şi ajungea pe magazinul de retail cu 30 de lei. Prin plafonarea adaosului comercial, magiunul de Topoloveni a devenit un produs agreat de români şi din punct de vedere al calităţii, cât şi din punct de vedere al achiziţionării, pentru că are un preţ corect acum la raft.

Dacă ne referim la Metro, sunt în discuţii cu retailerul. Este un aspect de acum un an de zile. Este într-un proces de litigiu Topoloveni cu retailerul Metro, dar aceste aspecte o să le discut în continuare, pentru că şi săptămâna viitoare, miercuri, o să am o întâlnire cu magazinele de retail pe aceste aspecte şi sunt sigur că le vom rezolva”, a declarat ministrul Agriculturii la finalul ședinței de Guvern.

Florin Barbu, ministrul Agriculturii
Sursa foto: Agrointeligența

Cazuri multiple

Întrebat de jurnaliști dacă au mai fost și altfel de situații, ministrul Agriculturii Florin Barbu a recunoscut că divergențele între Metro și producătorul autohton de gem nu este singurul caz semnalat. „Sigur că mi s-au semnalat. La legume, vă dau un exemplu, legume româneşti care, în momentul de faţă, sunt în toate magazinele de retail din România.

Dacă mergeţi în orice magazin de retail din România găsiţi roşii şi legume româneşti. Anul trecut era o problemă. Bineînţeles că am intervenit. Am avut şedinţă, inclusiv cu şefii care conduc aceşti retaileri până la nivel de CEO, inclusiv am adus la Ministerul Agriculturii partea de achiziţie din aceste magazine de retail şi, împreună cu mai multe cooperative, cât şi cu Casa Unirea, am integrat legumele româneşti în aceste magazine şi, aşa cum spuneam, în momentul de faţă în magazinele de retail în România găsiţi roşii şi legume româneşti. V-am dat un exemplu. a adăugat ministrul Florin Barbu.

Magiun de Topoloveni
Sursa foto: Agro TV

Cazuri aduse în atenția lui Florin Barbu, ministrul Agriculturii

În noiembrie 2022 , compania Sonimpex a fost notificată că produsul „Magiun de Topoloveni” se vinde sub așteptări, drept urmare reprezentanții marilor lanțuri de retail au refuzat să încheie o nouă înțelegere pentru 2023.

La începutul lunii noiembrie 2022, reprezentanții Sonimpex au fost notificați că articolul „Magiun de Topoloveni” subperformează și au refuzat să încheie un nou contract pentru anul 2023, informează Hotnews.

„Reprezentanții Metro au încercat să impună pentru anul 2023, achiziția unui borcan de magiun cu 9,4 lei, deși le-am comunicat că au crescut costurile: cel cu manopera a crescut cu 8%, costul cu energia a crescut cu 250% pentru curentul electric și cu 172% pentru gaze naturale.

Iar costul cu ambalajul a crescut cu 64%, după cum costul cu achiziționarea prunelor a crescut cu 24%. Le-am explicat în toate limbile pământului, dar nu au vrut să asculte, preferând o poziție de forță”, afirmă Bibiana Stanciulov, proprietara firmei care produce Magiunul de Topoloveni.

toma@mediaflux.ro Toma Enescu are o pasiune pentru presă, poezie și politică. Îi place să fie informat și este mereu la curent cu ce se întâmplă în spațiul ... vezi toate articolele