De anul viitor, birocrația dispare treptat din România. Cel puțin asta promite ministrul Digitalizării, care anunță documentele pe care le vom putea obține online de anul viitor.
Este vorba despre documente precum buletinul, pașaportul sau chiar actul de căsătorie sau divorț.
Bogdan Ivan, ministrul Digitalizării, susține că documente precum permisul de conducere, schimbarea proprietarului unei mașini, a unui imobil sau radierea unei firme vor putea fi obținute online, de anul viitor.
”Ceea ce tehnic trebuia să fie implementat începând cu anul 2026 va fi implementat ca și servicii publice, începând cu anul 2024.
Vom putea începe să furnizăm servicii de reînnoire de documente de identitate permis de conducere, carte de identitate, pașaport inclusiv documentele de căsătorie și divorț vor putea să fie făcute online, chiar și schimbarea proprietarului unei mașini, a unui imobil.
De asemenea, vor putea să fie făcute online înființarea unei firme, radierea unei firme.
Avem în momentul de față 30 de servicii publice care urmează să fie oferite de către stat oamenilor în format online.
Ceea ce am solicitat special e următorul lucru: că acea identificare a ta, ca și cetățean român, în acea aplicație a statului să fie la fel de ușor de folosit ca și în cazul unei aplicație de social media. Adică să fie intuitiv, să fie cât mai simplă”, a explicat Bogdan Ivan, ministrul Digitalizării.