Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului anunță lansarea platformei IMM MENTOR, un instrument digital cu rol de informare, facturare gratuită și multe alte facilități pentru antreprenori.
Ministerul a anunțat finalizarea proiectului „Management de calitate și performanță în cadrul MEEMA, pentru reducerea poverii administrative și dezvoltarea IMM-urilor inovatoare”. Cu această ocazie, a avut loc și lansarea oficială a platformei dezvoltate în cadrul proiectului – IMM MENTOR, dedicată informării, educării și interconectării antreprenorilor din România.
Platforma pune la dispoziția întreprinderillor mici si mijlocii, start-up-urilor și scale-up-urilor o gamă vastă de resurse și informații de interes. Astfel, noul instrument digital are inclusiv rolul de match-making între antreprenorii care doresc să-și stabilească relații de business, iar printre facilități se numără facturarea gratuită și „primul meu site”.
Platforma este structurată pe 5 piloni reprezentativi pentru viața unei companii, de la educație & formare antreprenorilală, finanțării, cadrului legislativ, accesului simplificat la instituțiile care gestionează relația cu mediul de afaceri, până la market place, care facilitează schimburi de experiență și networking cu alte companii, în scopul expunerii de propuneri și oferte și încheierea de parteneriate, transmite Ministerul Economiei.
Un alt rezultat obținut este Politica publică pentru sprijinirea IMM-urilor inovatoare, acțiune care se aliniază obiectivului prioritar al proiectului, de dezvoltare a unui mediu de afaceri deschis, stabil şi transparent, într-un cuvânt predictibil, clădit pe responsabilitate, competitivitate și spirit antreprenorial. Documentul a fost realizat ca urmare a implicării experților externi naționali și internaționali cooptați, pe baza expertizei furnizate, în cadrul Grupului de Lucru pentru Inovare în Afaceri (GLIA), constituit la nivelul MEAT. Totodată, au fost armonizate și observațiile formulate în cadrul dezbaterilor regionale și a vizitelor de studiu efectuate în țări cu potențial mare în domeniul inovării. În ceea ce privește planul de acțiuni, parte integrantă a politicii publice, acesta cuprinde un set de măsuri pentru sprijinirea ecosistemului de inovare din România, care vor putea fi implementate pe termen mediu și lung, în perioada 2024-2030.
Proiectul, așa cum se regăsește și în titlul acestuia, a avut scopul de a consolida capacitatea administrativă a MEAT, prin reducerea poverii administrative. Pornind de la acest deziderat, a fost creată platforma AMD – un sistem electronic integrat de management al documentelor la nivelul instituției. Mai exact, prin intermediul aplicației, se va urmări înregistrarea și traseul lucrărilor, arhivarea electronică la nivelul structurilor interne, vor fi evidențiate termenele de realizare a sarcinilor și vor fi emise rapoarte privind stadiul acestora.
Totodată, vor fi digitalizate evidența angajaților și procesul implementarea procedurilor de lucru, fiind reglementat inclusiv fluxul de documente. Inițiativa eficientizează și optimizează, astfel, procesele decizionale, în beneficiul mediului de afaceri, al cetățenilor, dar și a angajaților din cadrul MEAT.