Capitala rămâne fără locuri de parcare, iar autoritățile iau măsuri: se trasează parcări cu plată direct pe străduțe. Cei care nu locuiesc în zonă pot obține legal un loc de parcare în București, cu un abonament de 500 de lei pe lună. Riveranii plătesc doar 50 de lei. În marile orașe europene, parcările dispar în favoarea spațiilor verzi.
În lipsa locurilor de parcare, Bucureștiul testează o soluție radicală: amenajarea de noi parcări cu plată chiar și pe străzile secundare. Primăria vrea să limiteze haosul din trafic, dar și să încurajeze utilizarea transportului public.
Pentru șoferii care nu dețin un loc de reședință în zonă, există acum o opțiune legală: pot obține un abonament de 500 de lei pe lună și își pot parca mașina pe noile locuri trasate pe străduțe. În schimb, riveranii plătesc doar 50 de lei pe lună sau 500 de lei pe an.
Potrivit datelor oficiale, în București există aproximativ 37.000 de locuri publice de parcare administrate de Primăria Generală. La acestea se adaugă alte aproximativ 250.000 de locuri de reședință, administrate de primăriile de sector.
Asta înseamnă mai puțin de 300.000 de locuri de parcare disponibile pentru cele 1,3 milioane de mașini înmatriculate în Capitală. Dacă adăugăm și mașinile din provincie care circulă zilnic prin oraș, situația devine și mai gravă. Desigur, calculul nu se oprește aici, pentru că se adaugă și cetățenii din alte zone, dar care locuiesc cu chirie în Capitală și vin cu mașinile înmatriculate în județele de proveniență.
În timp ce Bucureștiul încearcă să creeze locuri noi de parcare, alte orașe europene fac exact opusul. La Paris, autoritățile locale vor să elimine 60.000 de locuri de parcare pentru a face loc copacilor și zonelor verzi, relatează Pro TV.
La Viena, fiecare cartier are zone de parcare pe termen scurt – de cel mult două ore – contra unei taxe de 5 euro pe oră. Parcarea Naschmarkt, una dintre cele mai cunoscute zone din oraș, este transformată în spațiu verde de 12.000 de metri pătrați.
Bucureștiul face primii pași spre un sistem de parcare mai strict, dar și mai costisitor pentru șoferi. În paralel, capitalele europene oferă alternative verzi. Va reuși și Capitala României să urmeze același model sau rămâne captivă între asfalt și mașini?