NEWS

Taxă pentru cei care stau la bloc. Se plătește împreună cu întreținerea

Taxă pentru cei care stau la bloc. Se plătește împreună cu întreținerea
Sursă foto: colaj Mediaflux/Pixabay

Administratorii asociațiilor de locatari trebuie să încaseze o taxă pentru cei care stau la bloc. În acest an, creșterea prețurilor duce și la majorarea contribuțiilor pe care proprietarii le vor achita la întreținere.

Taxă pentru cei care stau la bloc

Persoanele care locuiesc la bloc vor trebui, pe lângă plata întreținerii lunare, să aibă în vedere și obligațiile financiare legate de contribuțiile la fondul de rulment, precum și la cel de reparații, ce reprezintă costuri importante.

În afară de plata facturilor la întreținere, proprietarii de apartamente trebuie să contribuie la fondul de rulment și de reparații, ce trebuie achitate către asociațiile de proprietari.

„Fondul de rulment se calculează în funcție de valoarea estimată a întreținerii lunare a unității imobiliare respective, la cel mai ridicat nivel al acesteia. De exemplu se ia în calcul întreținerea estimată pentru o lună de iarnă, când în factură vom regăsi și costul pentru căldură. Acea valoare este considerată ca fiind valoarea minimă pentru fondul de rulment”, a declarat pentru observatorulph.ro Aurel Răileanu, administrator de bloc.

Fondul de rulment este, practic, o plată în avans a unei luni de întreținere, și poate fi recuperat la momentul vânzării proprietății pentru care a fost constituit inițial.

Acesta este utilizat de asociațiile de proprietari pentru achitarea facturilor către furnizorii de utilități și permit plata serviciilor precum agentul termic, energia electrică, gazele naturale, precum și salubritatea sau alte cheltuieli comune.

Fondul de rulment funcționează ca un mecanism de acoperire temporară a obligațiilor financiare a celor ce locuiesc la bloc, mai ales în cazul în care unii dintre locatari nu își achită întreținerea la timp.

Achitarea contribuției la fondul de rulment este obligatorie pentru toți proprietarii, iar la încasarea acestor sume, administratorul asociației are obligația legală de a elibera o chitanță nominală distinctă, care să ateste plata efectuată de fiecare proprietar în parte.

Fondul de reparații

Fondul de reparații, în schimb, este stabilit anual de fiecare asociație odată cu aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli, în funcție de lucrările planificate. El poate fi folosit pentru reparații la plafon, subsol, lift, lucrări de termoizolare sau zugrăvirea casei scării.

„În ceea ce privește fondul de reparații, acesta se stabilește anual de către fiecare asociație, în momentul în care este aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pe anul în curs, în funcție de lucrările de reparații care se doresc a fi realizate la nivelul imobilului.

Acest fond de reparații poate fi utilizat pentru reparații efectuate la plafonul imobilului, la subsol, pentru reparațiile la lift sau în care se doresc a fi executate lucrări de termoizolare a blocului sau se dorește zugrăvirea interioară pe casa scării”, a spus acesta.

Suma fondului de rulment se stabilește în funcție de cea mai mare întreținere lunară din bloc, pe când fondul de reparații se calculează în funcție de valoarea contractului de lucrări și de cota parte indiviză a fiecărui proprietar.

Elena Șerban nu s-ar vedea făcând altceva decât presă. După ce a studiat Mass Media și Publicitate la SNSPA, a mers direct către televiziune în 2003. A fost, pe rând, reporter, redactor, productor ... vezi toate articolele