BUSINESS

Toyota, descoperire în domeniul bateriilor pentru mașinile electrice. Tehnologie care permite reducerea greutății, dimensiuni și costului cu 50%

Toyota descoperire în domeniul bateriilor pentru mașinile electrice. Tehnologie care permite reducerea greutății dimensiuni și costului cu 50
sursa foto: toyota.com

Toyota susține că a făcut o descoperire tehnologică care îi va permite să înjumătățească greutatea, dimensiunea și costul bateriilor, în ceea ce ar putea anunța un avans major pentru vehiculele electrice, transmite The Guardian. Astfel, compania japoneză crede că ar putea realiza o baterie solidă cu o autonomie de aproape 1.200 de kilometri care se încarcă în 10 minute.

Toyota, descoperire în domeniul bateriilor pentru mașinile electrice

Al doilea mare producător auto din lume urmărea deja un plan de a lansa până în 2025 mașini cu baterii avansate cu stare solidă, care oferă avantaje în comparație cu bateriile pe bază de lichid.

Marți, compania japoneză a anunțat că a simplificat producția materialului folosit pentru fabricarea acestora, salutând descoperirea ca fiind un progres semnificativ, care ar putea reduce drastic timpii de încărcare și ar putea crește autonomia de deplasare.

„Atât pentru bateriile noastre lichide, cât și pentru cele solide, ne propunem să schimbăm drastic situația în care bateriile actuale sunt prea mari, grele și scumpe”, a declarat Keiji Kaita, președintele centrului de cercetare și dezvoltare pentru neutralitatea carbonului al firmei auto japoneze. „În ceea ce privește potențialul, vom urmări să reducem la jumătate toți acești factori.”

Tehnologie care permite reducerea greutății, dimensiuni și costului cu 50%

David Bailey, profesor de economie de afaceri la Universitatea din Birmingham, a declarat că, dacă afirmațiile Toyota sunt întemeiate, ar putea fi un moment de referință pentru viitorul mașinilor electrice.

„Adesea, există descoperiri în faza de prototip, dar apoi extinderea este dificilă”, a spus el. „Dacă este o descoperire autentică, ar putea fi un schimbător de joc, foarte mult sfântul Graal al vehiculelor cu baterii”.

Kaita a declarat că firma a dezvoltat modalități de a face bateriile mai durabile și crede că acum ar putea realiza o baterie solidă cu o autonomie de 1.200 km (745 de mile) care s-ar putea încărca în 10 minute sau mai puțin.

Compania se așteaptă să fie capabilă să fabrice baterii cu stare solidă pentru a fi utilizate în vehiculele electrice începând cu anul 2027, potrivit Financial Times, care a relatat primul despre presupusa descoperire a Toyota, scrie The Guardian.

Bateriile cu stare solidă au fost privite pe scară largă ca un potențial schimbător pentru vehiculele electrice, promițând să reducă timpul de încărcare, să crească capacitatea și să reducă riscul de incendiu asociat cu bateriile litiu-ion, care utilizează un electrolit lichid.

Cu toate acestea, bateriile cu stare solidă au fost, de obicei, mai greu și mai costisitor de fabricat, ceea ce a limitat aplicarea lor comercială. Toyota a declarat că este de părere că ar putea simplifica procesul de producție, ceea ce ar putea face ca bateriile solid-state să fie mai ușor de produs decât cele litiu-ion.

Constructorul auto japonez a fost considerat un fel de întârziat în comparație cu rivalii de pe piața vehiculelor electrice. În luna iunie a anului trecut, a rechemat în service 2.700 dintre primele sale vehicule electrice din cauza îngrijorărilor legate de posibilitatea căderii roților.

Luna trecută, Autoritatea pentru Standardele de Publicitate din UK a interzis reclamele Toyota și Hyundai pentru că au exagerat viteza de încărcare a mașinilor electrice și au indus în eroare consumatorii cu privire la disponibilitatea punctelor de încărcare rapidă în Marea Britanie și Irlanda.

toma@mediaflux.ro Toma Enescu are o pasiune pentru presă, poezie și politică. Îi place să fie informat și este mereu la curent cu ce se întâmplă în spațiul ... vezi toate articolele