Tren metropolitan în Capitală. Anunțul făcut de Nicușor Dan

de: Mihnea Tălău
23 10. 2024
tren meetropolitan
sursa foto: Arhiva

Tren metropolitan în Capitală. Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat un proiect de hotărâre privind trenul metropolitan care ar urma să circule mai întâi pe „semi-inelul” feroviar de nord. Primarul general Nicușor Dan a anunțat, miercuri, că va semna un protocol privind proiectul „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”, care presupune o colaborare între Primăria Capitalei și CFR.

Tren metropolitan în Capitală

Într-o postare pe o pagină de socializare, edilul Bucureștiului a anunțat că se va semna un protocol între Municipiul București și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru realizarea trenului metropolitan, după ce acesta a fost aprobat de către consilierii generali.

”Primăria Capitalei, prin Direcția Generală Investiții, are în pregătire proiectul de realizare a unui tren urban pe semi-inelul feroviar de nord, care include 4 obiective principale:

•⁠ ⁠Realizarea și amenajarea a zece stații;
•⁠ ⁠Reconfigurarea, reabilitarea și modernizarea intersecţiei Şos. Chitilei cu B-dul Bucureştii Noi și reconfigurarea, reabilitarea şi modernizarea B-dului Bucureștii Noi (segment str. Timișului – Pod Constanța), reconfigurarea, reabilitarea și modernizarea Căii Griviței (segment Pod Constanța – str. Carpați) reconstrucție pod Constanța;
•⁠ ⁠Nod Petricani – închidere Inel Median;
•⁠ ⁠Nod Andronache – închidere Inel Median”, a postat , miercuri, Nicușor Dan, pe pagina sa de Facebook.

sursa foto: G4media

Proiectul trenului metropolitan, care până în prezent bat pasul pe loc, a fost una dintre marile promisiuni ale lui Nicuşor Dan în campania electorală din 2020.

Promisiuni electorale

Recent, edilul șef a explicat și care au fost probleme de care s-a lovit în îndeplinirea măreței promisiuni. ”Pe zona de Nord, aici există studiu de fezabilitate care a început acum un an și jumate, se va termina. Dar și aici CFR-ul vrea să facă lucrări de modernizare și până când CFR-ul nu stabilește unde o să fie conturul exact a liniei, noi nu putem să punem stații, ceea ce vrem să facem.

Eu am crezut că poate să circule și pe zona de Sud. Nu se poate și am înțeles asta când mi s-a spus că sunt tronsoane în care viteza e de 5 km/oră. Nu e rentabil economic. Va fi rentabil pe zona de Sud, care înseamnă 80% din linia de tren, în momentul în care CFR-ul, care e proprietar, va reabilita linia astfel încât ea să aibă o viteză de deplasare comercială”.

Promisiunea a sunat ca cea a fostului edil Sorin Oprescu, care în campania sa electorală a promis ca va face o șosea suspendată, inelul median, care sa lege toate sectoarele Capitalei. Bucureștenii nu au avut parte de aceasta, cum nu beneficiază nici de trenul metropolitan. Dar viitorul sună bine.