NEWS

UE pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule: standarde pentru frâne, cauciucuri și baterii

UE pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule standarde pentru frâne cauciucuri și baterii
Sursă foto: Pexels

UE pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule. Emisiile de gaze de eșapament rămân la nivelul Euro 6, dar Parlamentul și Consiliul European au ajuns la un acord privind emisiile de particule pentru sistemele de frânare și cauciucuri și un standandard pentru baterii.

Costurile mari au „înmuiat” Euro 7, în ceea ce privește gazele de eșapament.

Parlamentul European a avizat în noiembrie 2023 acordul Consiliul European privind amânarea introducerii noului standard de emisii poluante pentru mașinile cu motoare termice până în 2030, în loc de 2025.

UE pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule la celelalte capitole legate de sisteme de frânare și cauciucuri

Dar UE pregătește introducerea normei de poluare Euro 7 pentru vehicule la celelalte capitole.

Noutățile principale se referă la emisiile de particule generate de sistemele de frânare și cauciucuri, precum și la un standard clar pentru bateriile mașinilor electrice în ceea ce privește durabilitatea.

Negociatorii de la Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns luni, 18 decembrie 2023, la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor şi altor vehicule, denumite „Euro 7”, şi, pentru prima dată, se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor.

Standardele pentru emisiile vehiculelor nu vor mai acoperi de acum încolo doar gazele de eşapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx), ci şi alte emisii provenite din trafic, precum particulele ultrafine cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Astfel, vehiculele electrice şi cele alimentate cu hidrogen trebuie să se conformeze și ele normelor Euro 7.

Concret, acordul privind Euro 7 prevede înăsprirea modulului de măsurare pentru particule. Va fi introdus nivelul PM10, în loc de nivelul PM23 actual, ceea ce înseamnă că vor fi evaluate și particulele mult mai mici, precum cele rezultate din uzura frânelor și anvelopelor.

Euro 7 introduce în premiră standarde de durabilitate pentru bateriile mașinilor electrice și hybrid

Astfel, bateriile mașinilor electrice sau hybrid conforme Euro 7 vor trebui să asigure o „stare de sănătate” în proporție de 80% după 5 ani sau 100 000 km parcurși și de 72% până la 8 ani sau 160 000 km parcurși. În cazul camionetelor, cifrele sunt revizuite la 75% după 5 ani sau 100.000 km parcurși și la 67% din performanță până la 8 ani sau 160.000 km parcurși.

De asemenea, noile norme Euro 7 vor oferi consumatorilor informații ușor de digerat privind performanța de mediu a vehiculului lor, inclusiv nivelul de poluare și de emisii de CO2, consumul de combustibil și de electricitate și durabilitatea bateriei.

Utilizatorii vor putea urmări aceste informații în timp real cu ajutorul sistemelor de monitorizare la bord.

Conform Parlamentului European, normele Euro 7 se aplică maşinilor şi camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobuze şi camioane la 48 de luni.

[email protected] Absolventă de Drept, dar atrasă iremediabil de jurnalism. Un drum lung, greu, dar întotdeauna frumos, fie că a fost vorba de jurnalism ... vezi toate articolele