Gigantul auto Volkswagen discută cu potențiali parteneri, inclusiv cu compania franceză Renault, pentru o cooperare în vederea dezvoltării mașinii sale electrice de 20.000 de euro, a anunțat vineri ziarul german Handelsblatt, citând persoane familiare cu acest subiect.
Constructorul auto german este interesat să coopereze la o platformă pentru mașina care speră să facă vehiculele alimentate cu baterii accesibile pentru mase, a relatat Handelsblatt.
Discuțiile cu Renault se află încă „într-un stadiu foarte incipient” și ar putea să nu ducă la nimic, au declarat sursele citate de Handelsblatt.
O producție anuală de 200.000 – 250.000 de vehicule este ținta celor doi parteneri împreună, potrivit Handelsblatt. Volkswagen a refuzat să comenteze acest raport, transmite Reuters care citeză ziarul nemțesc.
Un purtător de cuvânt al Renault a declarat că această cooperare este necesară pentru a fi competitiv cu vehiculele electrice de mici dimensiuni.
„Suntem în diferite discuții, dar nimic nu a fost finalizat”, a spus purtătorul de cuvânt.
Constructorii auto europeni și-au intensificat eforturile de a introduce pe piață vehicule electrice mai accesibile, deoarece se confruntă cu o concurență sporită din partea producătorului auto american Tesla și a modelelor chinezești mai ieftine.
Prețul mediu de vânzare cu amănuntul al unui VE în Europa în prima jumătate a anului 2023 a fost de peste 65.000 de euro, potrivit firmei de cercetare auto JATO Dynamics, față de puțin peste 31.000 de euro în China.
Luna trecută, Renault a anunțat lansarea unui nou EV Twingo, denumit Legend, la mai puțin de 20.000 de euro, șeful financiar Thierry Pieton afirmând că scopul este de a democratiza piața EV, în timp ce Volkswagen a prezentat în martie detaliile unui EV în curs de dezvoltare pentru 25.000 de euro, care va fi lansat până în 2025. Firma germană a declarat atunci că lucrează și la un vehicul de 20.000 de euro, dar nu a oferit informații suplimentare.
Directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, a declarat luna trecută că firma nu a luat încă o decizie cu privire la producerea mașinii, dar că este convins că ar putea ajunge acolo până în a doua jumătate a deceniului.