NEWS

Zeci de campioni români, implicați într-o inedită campanie pro-vaccinare

Zeci de campioni români implicați într-o inedită campanie pro-vaccinare
Zeci de campioni români, implicați într-o inedită campanie pro-vaccinare

Zeci de campioni olimpici, mondiali şi europeni, printre care Ana-Maria Popescu, Elisabeta Lipă, Camelia Potec, Ancuţa Bodnar sau Simona Radiş, s-au alăturat campaniei pro-vaccinare iniţiate de Ministerul Tineretului şi Sportului.

„Vrem să dăm o mână de ajutor acestei ţări şi să încercăm să salvăm nişte vieţi. Este o situaţie gravă astăzi în România din păcate, foarte multe persoane au decedat şi foarte mulţi urmează să moară. Avem nişte cifre foarte sumbre, au decedat 47.751 de persoane, cât un municipiu de dimensiuni medii. 91,2% dintre decesele înregistrate până acum au fost persoanele nevaccinate şi acest lucru confirmă faptul că vaccinul este singura soluţie de a scăpa de această pandemie”, a spus ministrul interimar al Sportului, Eduard Novak

În  filmul de promovare a campaniei pro-vaccinare, Eduard Novac povestește dramele COVID din familia sa

Ministrul Sportului, Eduard Novac, a mărturisit, într-o filmare postată pe pagina de Facebook a ministerului, în care se promovează această campanie pro-vaccinare, că, din pricina COVID și-a pierdut bunica iar tatăl său a fost salvat cu greu. Eduard Novac a mai ținut să precizeze că el este vaccinat.

„Astăzi asistăm la deschiderea unei campanii umanitare şi de solidaritate a sportivilor, companie care se va numi ‘Campioni pentru viaţă’. Noi ne-am vaccinat, noi credem că este singura soluţie şi vrem să transmitem acelor persoane care au 4-5 vaccinuri făcute şi nu sunt interesaţi foarte mult de ceea ce mănâncă, ce beau, că nu este cazul acum să se gândească că vaccinul acesta nu este bun. Dacă noi credem că acest vaccin este singura soluţie, atunci cred că şi ei, care nu au trăit sănătos, nu trebuie să îşi schimbe părerea. Mai bine să ne urmeze pe noi.

Dacă reuşim să salvăm câteva vieţii în urma acestei campanii, înseamnă că putem spune că suntem câştigători”, a adăugat Novak.

Preşedinta Federaţiei Române de Canotaj şi multipla campioană olimpică Elisabeta Lipă a spus că sportivii români au fost întotdeauna un exemplu şi că aşa ar trebui să fie şi în această situaţie.

De asemenea, fosta atletă Gabriela Szabo, director general al CSM Bucureşti, consideră că vaccinarea în masă este singura soluţie de a depăşi perioada de pandemie, motiv pentru care s-a implicat în această campanie pro-vaccinare anti-COVID.

La rândul său, fostul tenisman Victor Hănescu a afirmat că a avut dubii la început în ceea ce priveşte administrarea serului, dar apoi a conştientizat că este singura soluţie de a depăşi criza sanitară.

Fostul fotbalist Marius Niculae consideră că România avea nevoie de o campanie pro-vaccinare, de conştientizare a nevoii de vaccinare în rândul populaţiei, mult mai devreme.

Ei sunt campionii implicați în această campanie

Până în prezent, s-au alăturat campaniei prin realizarea unor clipuri de conştientizare a vaccinării Gabriela Szabo (atletism), Doina Melinte (atletism), Ana-Maria Popescu (scrimă), Victor Hănescu (tenis de câmp), Eva Tofalvi (biatlon), Robert Glinţă (nataţie), Bernadette Szocs (tenis de masă), Marian Drăgulescu (gimnastică), Florin Bratu (fotbal), Lucian Sânmărtean (fotbal), Marius Niculae (fotbal), Alexandru Gordaş (rugby), Tudor Boldor (rugby), Constantin Pristăviţa (rugby) şi Vasile Bălan (rugby), şi urmează să transmită mesaje similare în cadrul campaniei „Campioni pentru viaţă” Elisabeta Lipă (canotaj), Camelia Potec (nataţie), Elizabeta Samara, (tenis de masă), Daniela Dodean Monteiro (tenis de masă), Adina Diaconu (tenis de masă), Ovidiu Ionescu (tenis de masă), Gina Gogean, (gimnastică), Nicoleta Ancuţa Bodnar (canotaj), Simona Radiş (canotaj), Marius Vasile Cozmiuc (canotaj), Ciprian Tudosă (canotaj), Mihăiţă Vasile Ţigănescu (canotaj), Mugurel Vasile Semciuc (canotaj), Ştefan Constantin Berariu (canotaj), Cosmin Pascari (canotaj), Bogdan Lobonţ (fotbal), Simona Amânar (gimnastică), Adrian Şulcă (judo) şi Loredana Ohâi (judo).

Promovarea campaniei se va derula în întregime cu titlu gratuit, atât din partea sportivilor, cât şi a platformelor media care se vor alătura acestui demers.