Se vorbește despre ea de 10 ani, se construiește de 8 ani, iar pe data de 02.02.2022 a fost inaugurată ”cea mai frumoasă clădire din lume”, situată la Dubai, în Emirate și care va găzdui așa numitul ”Muzeu a viitorului.
Orizontul Dubaiului și-a întâmpinat oficial cel mai recent reper emblematic, în noaptea de neuitat de 22.02.2022. Șeicii Mohammed, Hamdan și Maktoum au fost cei care au deschis publicului „cea mai frumoasă clădire din lume”, așa cum a fost descrisă de National Geographic.
Muzeul Viitorului a fost iluminat marți cu uimitoare proiecții de lumină futuristă, ceremonia grandioasă transformând fațada într-o operă de artă.
Muzeul Viitorului a fost proiectat de arhitecții Killa Design și proiectat de concernul de inginerie Buro Happold. Clădirea este alimentată cu 4000 de megawatti de energie solară. neobisnuit si nu prin inaltime.
Construcția se întinde pe o suprafață de 30.000 de metri pătrați, fără stâlpi, în formă de tor, și are înălțimea similară unui bloc cu șapte etaje.
Fațada Muzeului Viitorului este realizată din oțel inoxidabil și este formată din 1.024 de piese fabricate printr-un proces specializat asistat de roboti. Are o suprafață exterioară totala de 17.600 metri patrati. Pe parcursul noptii, fiecare dintre litere este luminată pentru a evidentia mesajul cladirii, iar prin interiorul formei circulare sunt proiectate lumini, lucruri care transforma intregul peisaj intr-o priveliste suprarealistă.
Cele 3 citate care decoreaza cladirea în caligrafie araba sunt ale Șeicului Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, fiind redate in caligrafia lui Mattar bin Lahej:
Muzeul se bazeaza pe cultura vizionară care a transformat Emiratele Arabe Unite în una dintre cele mai avansate națiuni din lume în ultimii 50 de ani.
Institutia e mai mult decât un muzeu obisnuit. A adunat cei mai vizionari designeri, artiști, ingineri și regizori pentru a combina elemente de expoziție, teatru și atractii tematice.
Fiecare etaj este ca un platou de film dintr-un viitor pe care il poti locui, explora si cu care poti interactiona. Scopul este de a-i face pe vizitatori să creadă că „orice este posibil, pentru lume, pentru viitor și pentru ei inșisi.”