O activitate semnificativă a avut loc pe piața globală de smartwatch-uri în cel de-al treilea trimestru, potrivit Counterpoint Research. Livrările au crescut cu 9% de la an la an în timpul celui de-al treilea trimestru. Contribuind la creșterea pieței globale au fost performanțele puternice din India și marea revenire a Huawei în China, arată PhoneArena.
Counterpoint a făcut, de asemenea, o scufundare profundă în piața smartwatch-urilor premium, cunoscute și sub numele de smartwatch-uri cu sistem de operare de nivel înalt (HLOS). Aceste dispozitive acceptă utilizarea de aplicații de la terți.
Lider pe segmentul premium al pieței smartwatch-urilor în trimestrul al treilea a fost Apple Watch, cel mai popular ceas din lume. Dispozitivul a avut cel mai bun al treilea trimestru din istorie, cu un avans anual al livrărilor de 7%, Performanță bună a avut și varianta de a doua generație a Apple Watch SE, cu preț redus. Pe parcursul trimestrului, Apple și-a mărit avansul față de Samsung, aflat pe locul al doilea, potrivit Phone Arena.
Apple a încheiat trimestrul cu o cotă dominantă de 45% din piața globală a smartwatch-urilor premium, care a rămas neschimbată față de același trimestru al anului trecut. Samsung, pe de altă parte, și-a văzut cota de piață scăzând cu 6 puncte de bază, ajungând la 18%, de la 24% în T3 2022. Livrările Samsung au scăzut cu 19% de la an la an, deși cele mai recente Galaxy Watch 6 și Galaxy Watch 6 Classic au înregistrat o scădere a livrărilor în trimestrul al treilea de doar 3% pe bază anuală. Astfel, Apple Watch își mărește avansul față de Samsung pe piața smartwatch-urilor premium.
În timp ce livrările mai mici ale modelelor Galaxy Watch tradiționale au fost principala problemă a cifrelor Samsung, aceasta a înregistrat o creștere a prețului mediu de vânzare (ASP) pentru ceasurile sale, deoarece Galaxy Watch 6 Classic, mai scump, a avut o proporție mai mare de vânzări decât Galaxy Watch 5 Pro, mai scump, contabilizat în același trimestru al anului trecut.
La doar câteva puncte procentuale în urma Samsung, cu 14% din piața globală a smartwatch-urilor premium, s-a situat Huawei, cu o cotă de 14%. Cota Huawei în trimestrul al treilea al anului trecut a fost mai mică de 7%, iar revenirea a fost determinată de o creștere de 56% de la an la an a livrărilor globale de ceasuri inteligente și de o creștere de 122% a livrărilor ceasurilor sale premium HLOS. Seriile Huawei Watch 4 și Watch 4 Pro, toate lansate în al doilea trimestru al acestui an, au atins un nivel ridicat de popularitate în China, la fel ca și Watch GT 4, care a fost lansat în al treilea trimestru al acestui an.
O parte din motivul performanței puternice a Huawei a fost introducerea surpriză a seriei Mate 60 Pro, alimentată de propriile cipuri Kirin 9000s 5G pe 7 nm. Anunțul acestor telefoane a provocat un val de naționalism în China din cauza sancțiunilor americane care au încercat să împiedice dispozitivele Huawei să acceseze semnalele 5G. Având în vedere cererea puternică pentru linia Mate 60, telefoanele au fost oferite la pachet cu ceasurile de către unii retaileri și platforme de comerț electronic din China.
„Există o valoare semnificativă în examinarea factorilor de creștere a pieței globale de ceasuri inteligente în T3 2023. Pe fondul unei încetiniri economice globale, majoritatea piețelor de dispozitive de consum, cum ar fi smartphone-urile, se confruntă încă cu o stagnare față de acum un an. În schimb, piața smartwatch-urilor a înregistrat o creștere anuală timp de două trimestre consecutive, atât în segmentul premium, cât și în cel de buget.”, a explicat Woojin Son, analist la Counterpoint Research.