Șeful Casei Naționale de Pensii admite că e posibil ca românii să poată primi decizii de recalculare a pensiilor greșite. Asta în condițiile în care 4 milioane de pensii au fost deja recalculate, iar de pe 15 august, oamenii ar trebui deja să primească plicurile cu deciziile. Daniel Baciu explică și ce trebuie să facă pensionarii dacă sunt nemulțumiți de calcul.
Daniel Baciu a explicat că s-au calculat deja pensiile a 4 milioane de români, adică 85% din total, fiecare dosar a fost luat la mână și recalculat conform noii Legi a Pensiilor.
„În primul rând, vreau să remarc faptul că este cea mai profundă reformă realizată în ultimii 50 de ani. Practic, tot sistemul public de pensii este luat, fiecare dosar este luat la mână și verificat din filă în filă. Cred că am avut 5-6 programe informatice după Revoluție până în prezent, acum am reușit ca aceste dosare să fie introduse într-un sistem de ultimă generațiie.
Adică acum toate dosarele sunt digitalizate. Vorbim de reforma administratitivă, unde toate aceste dosare sunt recalculate, unde noua formulă de calcul este parte a noii Legi a Pensiilor.”, a declarat Baciu pentru RomaniaTV.
Acesta a ținut să precizeze că munca din spatele aceste reforme a fost una enormă, colegii săi din Casele de Pensii au lucrat chiar și în week-end.
”Să știți că este un efort incomensurabil. Acum, colegii mei sunt la serviciu, se lucrează și în ture până la ore 22. Se lucrează și sâmbăta și duminica, astfel încât acest proces să fie finalizat în termenii asumați. Până în data de 15 august trebuie să le finalizăm și să le calculăm și să le tipărim. Apoi trebuie să ca Poșta Română să le expedieze către pensionari. Suntem în grafic.
Peste 85% din numărul total al pensionarilor, adică în jur de 4 milioane, a fost deja finalizat. Vineri se va finaliza acest proces, astfel încât colegii de la Poștă să aibă suficient timp pentru a le expedia către destinatari.”, a mai declarat Daniel Baciu.
Șeful Casei de Pensii a mai explicat cum poate fi rezolvată situația în cazul în care un pensionar este de părere că decizia de recalculare pe care a primit-o este greșită.
Acesta a subliniat că pasul spre instanță e ultimul, motiv pentru care există o procedură prealabilă care presupune programarea pentru o audiență sau prezentarea la ghișeul din teritoriu.
”Cred că nimeni dintre noi nu ne dorim să se ajungă în instanță și am convingerea că deciziile sunt corect calculate. Pe de alta parte, trebuie să admitem ca există poate și eroare umană, deci până la judecată, trebuie să existe o procedură prealabilă.
Orice pensionar care are orice nelămurire, poate să vină în audiență pentru a depune o petiție. Aceste lucruri ar trebui să fie rezolvate înainte să ajungem în instanță. Nu ne dorim să se ajungă aici”, a declarat în exclusivitate pentru România TV Daniel Baciu, șeful Casei Naționale de Pensii.